Search for:
  • Home/
  • Wetenschap/
  • Vind de juiste manier om wetenschapseducatie te openen

Vind de juiste manier om wetenschapseducatie te openen

Oorspronkelijke titel: vind de juiste manier om wetenschappelijk onderwijs te openen
We moeten aandacht besteden aan wetenschappelijk onderwijs, de positie van wetenschappelijk onderwijs vestigen, de juiste manier vinden om wetenschappelijk onderwijs te openen, de tekortkomingen van het gebrek aan wetenschappelijk onderwijs te vormen, de ontwikkeling van onderwijswetten te volgen en het schoolwetenschappelijk onderwijs echt te laten leven en wetenschap.
Sommige scholen hebben wetenschappelijk onderwijs verkleind tot “wetenschapscursussen” en “wiskunde”.Hoe kan wetenschapsonderwijs in de basisschool en de middelbare school verschuiven van “probleemoplossing” naar “problemen oplossen”?
Wetenschap is het nastreven van waarheid en waarheid, hecht belang aan wetenschappelijk onderwijs en cultiveert de interesse van kinderen in de wetenschap.Hierdoor kwam de natuurwetenschappelijke klasse al in 2017 de jeugdklasse en werd hij een verplichte cursus.
Het is echter vermeldenswaard dat er eerder mediaberichten waren dat de natuurwetenschappelijke klasse een “kippenrib -klasse” is geworden die “niet goed” en “smakeloos, verlaten” is in veel scholen.Wetenschappelijke cursussen zijn “niet beschikbaar”, en verplichte cursussen zijn zelfs “geen cursussen gevolgd”. Lange tijd.Niet alleen dat, wetenschappelijk onderwijs heeft ook “proefisering” en routines, en er zijn fenomenen zoals “schilderdexperimenten met blackboards” en “experimentele onderzoeksonderzoeken”.Bovendien, zoals gebrek aan leraren, oude curriculumstandaarden, gebrek aan ontwerp op topniveau, onvoldoende ondersteuning voor professionele sociale krachten en gebrek aan onderwijsmethoden, enz., Beheer allemaal de ontwikkeling van wetenschappelijk onderwijs.Dit heeft ook geleid tot slechte wetenschappelijke geletterdheid en gebrek aan interesse in wetenschap in studenten in het basis- en middelbare scholieren.
Wetenschappelijk onderwijs is een verplichte cursus en kan niet worden gereduceerd tot “kippenribeducatie”.Eerder gaf het ministerie van Onderwijs een document uit waarin wordt gevraagd: “Leidt het lokale wetenschappelijke curriculum, vul de wetenschappelijke cursussen op verschillende manieren aan en neemt de opening van de school experimentele cursus op in het onderwijzen van visuele begeleiding en dagelijks toezicht en neemt de experimentele operatie op in het midden Schooluitreisonderzoek … “Deze vereisten komen overeen met de huidige problemen van schoolwetenschappelijk onderwijs. De implementatie van deze vereisten kan wetenschappelijk onderwijs wetenschappelijker maken en beter wetenschappelijk onderwijs bevorderen.
Let op wetenschappelijke cursussen, we moeten aandacht besteden aan de bouw van wetenschappelijke leraren en de investeringen in wetenschappelijke onderwijsapparatuur vergroten. Sporteducatie. De unieke rol.De krant moet komen en uiteindelijk ondiep voelen, en je moet het doen. bij het toelatingsexamen van de middelbare school. “cultiveren de interesse van studenten in het leren van wetenschap en het verbeteren van hun wetenschappelijke geletterdheid.Tegelijkertijd is wetenschappelijk onderwijs om de interesse van studenten in wetenschappelijk onderzoek te stimuleren en te cultiveren, zodat wetenschappelijk onderwijs om “te leren voor innovatie”, en de wetenschappelijke geest van studenten en innovatieve kwaliteit te cultiveren.Wat betreft de routines zoals buitenlands wetenschappelijk onderwijs, is het ook noodzakelijk om het toezicht van Out -Out -of -school trainingsinstellingen te versterken en de gestandaardiseerde ontwikkeling van off -school trainingsinstellingen te bevorderen.
Wetenschappelijk onderwijs in basisscholen en middelbare scholen kan niet “beeldtechniek” worden.Belangrijkste belang aan wetenschappelijk onderwijs, u moet de positie van wetenschappelijk onderwijs corrigeren, de juiste manier vinden om wetenschappelijk onderwijs te openen, de tekortkomingen van wetenschappelijk onderwijs goed te maken, de wetten van de ontwikkeling van onderwijs te volgen, zodat het wetenschappelijke onderwijs van de school echt kan ” leven “en” wetenschap “.(Dai Xianyi)
Bron: Yunnan Daily
Rapport/feedback