Search for:
  • Home/
  • Onderwijs/
  • Focus op het verbeteren van de begeleiding van de school voor gezinseducatie

Focus op het verbeteren van de begeleiding van de school voor gezinseducatie

Als het belangrijkste kanaal voor het opleiden van mensen speelt de school een leidende rol in de schoolvereniging.Hoe het niveau van samenwerkingsonderwijs en gezinseducatie te verbeteren, is een belangrijke taak en uitdaging voor basisscholen en middelbare scholen.Richtlijnen voor schoolonderwijs moeten de algemene wetten volgen, maar ook om haar speciale wetten te verkennen.Alleen op basis van het respecteren van de regels van gezinseducatie kunnen we echt de leidende en leidende rol van de school spelen en de wetenschappelijkheid en effectiviteit van begeleiding van gezinseducatie waarborgen.

Besteed aandacht aan de consistentie van het concept van school- en gezinseducatie

Als de belangrijkste positie van het onderwijs, in het proces van het opbouwen van het gezin van een gezinscommodatie van een school en het bevorderen van de vorming van een goed educatief ecosysteem, zal de school ongetwijfeld een onvervangbare rol en voordeel hebben.In de “meningen van de dertien afdelingen en andere afdelingen en andere afdelingen over het verbeteren van school voor sociale sociale samenwerking onderwijsmechanismen voor sociale samenwerking”, wordt ook voorgesteld dat scholen goede diensten voor gezinseducatie als belangrijke verantwoordelijkheden moeten nemen, ze in schoolwerkplannen moeten opnemen en geven en geven Volledig spel voor de voordelen van schoolprofessionele begeleiding.De school moet eerst volledige aandacht besteden aan het servicewerk van thuis -school samenwerking en gezinseducatie en streven naar een overeenkomst met studentenfamilies. elkaar.

De eerste is het tijdig overbrengen van gerelateerd onderwijsbeleid aan ouders.De school moet ouders vertellen over het onderwijsbeleid van het land en het belangrijke relevante beleid en maatregelen, en een specifiek methodepad vinden in combinatie met de kenmerken van gezinseducatie.Scholen kunnen bijvoorbeeld ouders en beleid vertellen aan ouders en beleidsmaatregelen zoals ouderlijke conferenties, ouderscholen en andere kanalen om ouders te helpen hun verantwoordelijkheden in gezinseducatie te verduidelijken en een wetenschappelijke kijk op het opleiden van mensen te vestigen.In de afgelopen jaren heeft de staat zich gericht op de kernwaarden van socialisme, arbeidseducatie en geestelijke gezondheidsvoorlichting, de staat heeft veel beleidsmaatregelen geïntroduceerd, en ze moeten ze tijdig aan hen overbrengen om ze te transformeren in bewust bewustzijn en gedrag in familie onderwijs.

De tweede is om ouders het opleidingsconcept van de school volledig te laten begrijpen.Elke school heeft zijn eigen schoolrunningfilosofie en zal geleidelijk een unieke aanpak vormen met zijn eigen kenmerken in de praktijkpraktijk.Sommige scholen stellen bijvoorbeeld hun eigen schoolideeën in als “gelukseducatie”, maar ouders begrijpen de connotatie van “gelukseducatie” misschien niet en zelfs anders dan schoolfilosofie.Daarom moeten ouders de filosofie en de oorspronkelijke intentie van de school echt begrijpen, de ideeën van de twee partijen verenigen voor het gemeenschappelijke doel om de gezonde en uitgebreide groei van kinderen te bevorderen, om huizen en scholen te bereiken.

De derde is om ouders te helpen een wetenschappelijke kijk op het opleiden van mensen te vestigen.Er zijn verschillen in de gezinssituatie van elke student en de educatieve vooruitzichten van ouders. De lichamelijke en mentale groei van het kind, de wet van de fysieke en mentale groei van het kind, respecteren de onafhankelijke persoonlijkheid van het kind, discipline kinderen en wees strikt en streng.In het proces van de begeleiding van gezinseducatie, naast het onderwijzen van de specifieke methoden en vaardigheden van ouders, moeten we ook aandacht besteden aan het doorgeven van het concept van educatieve educatieve concepten aan ouders. -Term effect van het opleiden van mensen.

Besteed aandacht aan het verbeteren van de opleiding van ouders

Family Education heeft zijn eigen unieke wetten en functies.In het proces van het uitvoeren van gezinsediensten, enerzijds moeten we de wetten van gezinseducatie begrijpen en respecteren, en anderzijds moeten we de verbetering van het onderwijs van ouders als een belangrijk doel en inhoud beschouwen.De onderwijscompetentie van ouders manifesteert zich voornamelijk in de bouw van gezinsomgeving, integratie van middelen voor gezinsonderwijs, erfenis van uitstekende familiestijl en de ontwikkeling van goede gewoonten van kinderen.

De gezinseducatieomgeving omvat een geschikte fysieke ruimteomgeving en een harmonieuze interpersoonlijke relatieomgeving.Veel ouders realiseren zich niet het belang van familierelaties, met name de relatie tussen man en vrouw en een gezinsatmosfeer voor de groei van kinderen. Verbetering van familierelaties en ouder -kindrelaties.Het vermogen om middelen voor gezinseducatie te integreren is ook een belangrijke manifestatie van de competentie van ouders, waaronder de ontwikkeling en het gebruik van personeelszaken, leermiddelen voor kinderen en sociale educatieve middelen.Uitstekende familiestijl is ook de belangrijkste educatieve bron.Om ouders te begeleiden om niet op te letten aan het leren van hun kinderen, maar ook meer aandacht besteden aan de ontwikkeling van goede gewoonten van kinderen, waaronder leergewoonten en levende gewoonten.

Richtlijnen voor gezinseducatie rond ouderonderwijs zijn de kenmerken van het leren van volwassenen, gericht op probleemgericht, niet op kennis gecentreerd, om de zelfreflectie van ouders, zelfgroei te bevorderen in plaats van het niveau van prediken en indoctrinatie te verlaten van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau van het niveau Ouderlijke cognitie en behoeften.Het is noodzakelijk om aandacht te schenken aan universaliteit en speciale relaties en meer gerichte cursussen voor gezinseducatie te ontwerpen.Het is vooral belangrijk dat we goed moeten zijn in het spelen van de rol van ouders, het mobiliseren van de middelen van ouders en het versterken van wederzijdse communicatie en leren tussen ouders.

Besteed aandacht aan de oprichting van een verscheidenheid aan thuis -school contactmechanismen

De promotiewetgeving van het gezinseducatie bepaalt dat primaire en middelbare scholen en kleuterscholen de oprichting van ouderscholen en andere methoden kunnen aannemen om regelmatig openbare hulpdiensten voor gezinsonderwijs en praktische activiteiten voor de kenmerken van minderjarigen in verschillende leeftijden te organiseren.Daarom moet de school allerlei soorten middelen coördineren en een ouderschool runnen in overeenstemming met de vereisten van gestandaardiseerde constructie, om noteringslogo’s, managementsystemen, leraren, vaste plaatsen, onderwijsplannen, begeleidingsboeken, activiteiten, activiteiten te bereiken om uit te voeren , hebben de resultaten van het onderwijs essentieAlleen al het is niet genoeg om ouderlijke scholen op schoolniveau te zijn. Geschikt voor lezingenopleiding. Vaak is de interactie slecht, het enthousiasme van ouders kan niet worden gemobiliseerd en het is moeilijk om te voldoen aan de behoeften van sommige gezinnen die meerdere begeleiding en herhaalde begeleiding vereisen.

Het wordt aanbevolen om de setting en functies van ouderlijke scholen te optimaliseren. begeleiding in cijfers of klassen.Tegelijkertijd moeten we in het gezinseducatiewerk aandacht besteden aan de verzameling en feedback van de meningen van ouders. Communicatiemethode van thuis en school, na het uitvoeren van begeleiding, moet ook de gevoelens en meningen van ouders tijdig begrijpen om de bruikbaarheid en effectiviteit van leidende diensten te waarborgen.

Leraren zullen ongetwijfeld de rol spelen van de hoofdmacht in de begeleiding van de schooleducatie van de school. de begeleiding van ouders.Aan de andere kant moeten we goed gebruik maken van een verscheidenheid aan thuis -school contactmechanismen en -kanalen, waaronder ouderverenigingen, familiebezoeken, Ouder -open dagen, ouderpostboxen, oudercommissies, enz., Om het begrip met elkaar te verbeteren met studentenfamilies en om hun eigen begeleidingsvermogen en geletterdheid van hun eigen gezinseducatie continu te verbeteren.

(Auteur Hongming Department of China Youth Research Center Researcher, Yang Xin is de eerste leerling -leraar van de basisschool van de economische en technologische ontwikkelingszone in Beijing)

“China Education News”, 21 april 2024, 4e editie 4