Search for:
  • Home/
  • Reizen/
  • "Dragon Searching for Dragon" Toerisme is populair om deel te nemen aan de hoofdmacht

"Dragon Searching for Dragon" Toerisme is populair om deel te nemen aan de hoofdmacht

Consumer Daily News (verslaggever Lu Yue Wang Ziqian) met de heropleving van de Chinese cultuur en de passie van de jongere generatie traditionele cultuur, een toeristische boom met het thema “Dragon” stijgt rustig.In deze boem zijn jongeren de belangrijkste kracht geworden.

Multi -factor zegen

Jongeren worden geleidelijk de belangrijkste kracht van “het vinden van draken”

Dragon, een totem diep geplant in het bloed van de Chinese natie, heeft sinds de oudheid de overtuigingen en verwachtingen van de natie gedragen.Na duizenden jaren van circulatie is het beeld van de draak geïntegreerd in elke centimeter van de Chinese samenleving en wordt hij een uniek symbool van de emotionele en cultuur van Chinese kinderen.Dit jaar viel samen met het jaar van Jiachen Dragon, in combinatie met de geleidelijke terugkeer van de traditionele cultuur door jongeren, “zoeken naar draken” is populair bij jonge groepen.Ze willen graag de historische oorsprong en diepe connotatie van de drakencultuur begrijpen door hun eigen ervaring.

De verslaggever zag dat het op het toeristische platform niet ongewoon is om te spelen met het thema “Dragon Find”.De meeste jonge spelers gaan naar de legendes en overblijfselen van draken in overeenstemming met het geplande schema, zoals de Dragon Pillar van de Taihe Hall van de Verboden Stad en de Heilongtan van Lijiang.Deze attracties zijn niet alleen belangrijke plaatsen voor hun streven naar drakencultuur, maar hebben ook een rijk historisch en cultureel erfgoed.

Volgens MA Honeycomb -gegevens heeft van 1 januari tot heden het zoekvolume van “Dragon” gerelateerde bestemmingen en schilderachtige plekken in het station overschreden dan 600.000, en meer dan 10.000 reizigers hebben hun “draken” in binnen- en buitenland gedeeld.Onder hen werden de post -90s en post -00s de belangrijkste kracht van de “Dragon Find Tour”, goed voor 59,2%.

“Met de verjonging van de Chinese cultuur zijn de interesse en nieuwsgierigheid van jongeren van de traditionele cultuur geleidelijk toegenomen. Ze hopen de Chinese cultuur te begrijpen en te ervaren door de” draken vinden “reizen; let op culturele ervaring en persoonlijkheidsuitdrukking, en het thema van het “Dragon Finding ‘Tour voldoet toevallig aan hun behoeften; uiteindelijk stelt de populariteit van sociale media jongeren in staat om de” Dragon Finding “Tour -informatie gemakkelijker te verkrijgen, die wordt aangetrokken om deel te nemen.” Strategie, wees in een interview met deze verslaggever op dat meerdere factoren gezamenlijk jonge groepen promoten om geleidelijk de belangrijkste kracht van de “Dragon” -tour te worden.

Jongeren bezochten binnenlandse en buitenlandse draken

Open de globale “Dragon Search” BOOM

Omdat het enthousiasme van jonge mensen voor “Dragon Find” toerisme is blijven stijgen, hebben hun voetafdrukken zich ook verspreid naar vele attracties met betrekking tot Dragon Culture in binnen- en buitenland.In China, van noord naar zuid, van oost naar west, of het nu de historische oude hoofdstad is of de prachtige bergen en rivieren, kun je de schaduw van de draak vinden.Jonge mensen pendelen tussen attracties in verschillende regio’s en voelen de unieke charme van de drakencultuur.

Het is gemeld dat de beroemde bergen en rivieren genaamd “Dragon” de eerste keuzes zijn van Dragon Finding Dragons.De gigantische “Dragon Field”, die ook een van de top tien Anshun Dragon Palace is, is ’s werelds grootste plantenlandschap ter wereld.

Vergeleken met het natuurlijke landschap met “Dragon” in de naam, zijn de “draken” met verschillende gebaren in verschillende oude gebouwen meer oplossing en intuïtief.De hoogste “Dragon Content” Beijing Forbidden City heeft zijn toppositie gemaakt in het humanistische schilderachtige plek “Dragon”, terwijl Shanxi de eerste keuze van Dragon is in oude gebouwen naast Beijing.

Bovendien is het museum ook de beste plek voor jongeren om de “drakencultuur” van China te begrijpen.Relevante rapporten wezen erop dat de “C -vormige Jade Dragon” aan de top van het “Dragon Theme” Museum’s collectie “The Favorite” Dragon Theme “Museum is Moet Cultureel relikwie zien voor elk toeristisch bezoek aan het National Museum.

Het is vermeldenswaard dat jongeren ook de reikwijdte van “het vinden van draken” naar de wereld hebben uitgebreid.Ze staken de nationale grenzen over en gingen naar de plaatsen waar de drakencultuur onlosmakelijk verbonden was.In Komodo in Indonesië kunnen jongeren bijvoorbeeld de “levende draak” van dichtbij observeren en de magie en charme van de drakencultuur voelen.Deze wereldwijde “Dragon Finding” -Boom stelt jongeren niet alleen in staat om de diversiteit en inclusiviteit van drakencultuur dieper te begrijpen, maar bevordert ook communicatie en wederzijds leren tussen verschillende culturen.

Culturele empowerment

Geef de nieuwe vitaliteit van het toeristische consumptie vrij

Momenteel is de toeristische sector begonnen met het verkennen en innoveren om beter te voldoen aan de behoeften van jonge mensen “draken”.Aan de ene kant hebben gerelateerde ondernemingen meer toeristische producten gelanceerd met betrekking tot Dragon Culture.Deze producten hebben niet alleen betrekking op de traditionele toeristische tournee, maar voegen ook een nieuwe interactieve gameplay toe, zoals het kijken naar de gigantische Dragon Kite Kite op het Weifang Kite Festival en ervaren “snelheid en passie” in de Dragon Boat of Foshan. cultuur.Aan de andere kant graven toeristische bestemmingen ook actief op en tonen ze drakenculturele elementen.

Wang Xiaoxue, plaatsvervangend decaan van het MA Honeycomb Tourism Research Institute, is van mening dat “de lange geschiedenis van China, de traditionele cultuur van niet -Heritage en folk gebruiken eindeloze bronnen van creativiteit kunnen bieden voor innovatie van gameplay. Nieuwe vonken in cultuur en toerisme zijn een Nieuw groeipunt voor de ontwikkeling van bestemmingen en schilderachtige plekken.

Het is niet moeilijk om te zien dat culturele elementen een steeds belangrijkere rol spelen in de toeristische consumptiebeslissingen van jongeren.Wang Peng, een onderzoeker aan de Beijing Academy of Social Sciences, vertelde verslaggevers dat “ondernemingen en toeristische bestemmingen de aandacht van jongeren trekken door innovatieve gameplay en culturele elementen tonen, en hun bereidheid om te reizen te inspireren. Tegelijkertijd, toeristische producten en Diensten die drakenculturele elementen integreren, zijn vaak nog meer nog meer met kenmerken en meer connotatie, het kan de tevredenheid van toeristen verbeteren en de bereidheid om opnieuw te realiseren te verbeteren.