Search for:
  • Home/
  • Onderwijs/
  • De persoon die verantwoordelijk is voor het onderwijsoppervlakte van het ministerie van Onderwijs beantwoordde de vraag van de verslaggever over de "kennisgeving over de inbeslagname van een partij kl

De persoon die verantwoordelijk is voor het onderwijsoppervlakte van het ministerie van Onderwijs beantwoordde de vraag van de verslaggever over de "kennisgeving over de inbeslagname van een partij kl

  Onlangs heeft het algemene kantoor van het ministerie van Onderwijs de “Kennisgeving uitgegeven bij het identificeren van een partij kleuterschoolonderwijs om het Plaza County te populair maken” (hierna de “kennisgeving” genoemd). Het ministerie van Onderwijs beantwoordde vragen van verslaggevers over de kwestie van de “kennisgeving”.

  1. Waarom wil je dit werk uitvoeren?

  Antwoord: Er zijn drie hoofdoverwegingen:

  De eerste is dat het Centraal Comité van de partij en de Staatsraad duidelijke vereisten hebben gesteld voor de uitvoering van pre -study education voor pre -Study Education.De opperste secretaris benadrukte bij het voorzitten van de derde vergadering van de Central Reform Commission, benadrukte: “Het is noodzakelijk om het onderwijsbeleid van de partij volledig te implementeren, de wetten van het voorschoolse onderwijs te volgen, het voorschoolse onderwijssysteem te verbeteren en het voorschoolse onderwijsbeleidssysteem te verbeteren en te verbeteren . “Het centrale comité van de Communistische Partij van China en de “verschillende meningen van de Raad van de Staatsraad over het verdiepen van de hervorming van het voorschoolse onderwijs” vereist: “Bevorder voorschoolse educatie om de veilige en hoogwaardige ontwikkeling van inclusieve veiligheid te populair maken”, en duidelijk de ” Formulering van de voorbereiding van voorschoolse educatieve toezicht en evaluatiemethoden, en de provincie als eenheid om voorschoolse onderwijs in eenheden te populair maken.De tweede is dat er nog steeds een aantal zwakke banden zijn in de mensenregering op de provincie op de provincie om de popularisering van presidenteducatie en de ontwikkeling van veiligheid en kwaliteit van inclusiviteit te bevorderen.Sommige lokale inclusieve pre -school educatieve middelen zijn nog steeds onvoldoende, en de financiering voor kleuterschoolonderwijs is niet op sommige plaatsen, onvoldoende faculteiten en personeel zijn onvoldoende en het toezicht op de veiligheid en gezondheidszorg van de kleuterschool is niet aanwezig.Om deze problemen op te lossen, is het noodzakelijk om pre -schooleducatie op de provincie te gebruiken om de evaluatie van inclusief toezicht en evaluatie als uitgangspunt te populair maken, de zwakke banden van voorschoolse educatie op verschillende plaatsen te bevorderen, om tekortkomingen en zwakke punten te maken, en Bevordering van een hoge ontwikkeling van de voorschoolse educatie.De derde is dat het pre -school onderwijs aanzienlijke resultaten heeft behaald.In februari 2020 heeft het ministerie van Onderwijs de “maatregelen voor de pleevigheid van faromatisch onderwijs voor voorschoolse educatie uitgegeven” (hierna de “maatregelen” genoemd), en het systeem van pre -study education opgericht om het inclusieve toezicht en evaluatiesysteem te populair maken .In december 2020 hield het ministerie van Onderwijs een lanceringsbijeenkomst van pre -study education supervisie en evaluatiewerkzaamheden in Chengdu, de provincie Sichuan, en lanceerde officieel het nationale toezicht en evaluatie- en identificatiewerkzaamheden.Sinds de lancering in 2020, hebben 190 provincies in 21 provincies de provinciale evaluatie en identificatie doorgegeven.Door dit werk hebben verschillende plaatsen in het algemeen hun aandacht voor voorschoolse educatie versterkt, hun investering in voorschoolse educatie verhoogd, de bouw van kleuterschoolleraar teams versterkt, het niveau van de faculteit en de behandeling van het personeel verbeterd, veel moeilijkheden en problemen opgelost die de ontwikkeling van de ontwikkeling van de ontwikkeling van kleuterschool onderwijs.Beïnvloed door de epidemie, werd de beoordelings- en identificatiewerkzaamheden uitgevoerd in 2021 en 2022.Nadat de epidemische preventie en -controle stabiel is, is het noodzakelijk om dit werk te blijven promoten en de duurzame en gezonde ontwikkeling van voorschoolse educatie te bevorderen.

  2. Wat zijn de criteria voor het evalueren?

  Antwoord: De “maatregelen” hebben 17 specifieke indicatoren en normen naar voren gebracht uit de drie aspecten van popularisering van inclusive niveau, overheidsgarantiesituatie en kleuterschool garanderen kwaliteit en garantie.Richt je in het proces van evaluatie en identificatie op vijf aspecten:

  Ten eerste is de mate van populariteit aan de normen.De kern is drie indicatoren: ten eerste, de haarsnelheid in de drie jaar voordat school 85%bereikte.Zorg ervoor dat kinderen die naar de kleuterschool moeten gaan, soepel het park kunnen betreden en in feite het probleem van “moeilijkheid om het park binnen te gaan” op te lossen.Ten tweede bereikte het dekkingspercentage van inclusieve kleuterscholen 80%.Zorg ervoor dat kinderen van gewone gezinnen met goede kwaliteit en lage prijs naar de kleuterschool kunnen gaan.Ten derde bereikte het aandeel openbare parken in het park 50%.Het weerspiegelt de begeleiding die wordt gedomineerd door het openbare park en laat tegelijkertijd ruimte voor sociale krachten.

  Ten tweede is de kwaliteit van het onderwijs gekwalificeerd.De sleutel is drie aspecten: ten eerste neemt de kleuterschool het spel als de basisactiviteit.De kleuterschool regelt de activiteit van één dag van de kinderen redelijk om de tijd van autonome spellen van kinderen te waarborgen, kinderen rijke inhoud en diverse vormen van activiteiten te bieden, en zorg er vooral voor dat de buitenactiviteiten van kinderen met name gegarandeerd zijn.De tweede is om zich te concentreren op uitgebreide ontwikkeling.De inhoud van kleuterschoolactiviteiten moet de vijf belangrijkste gebieden van gezondheid, taal, samenleving, wetenschap en kunst omvatten en de uitgebreide ontwikkeling van de emoties van kinderen, attitudes, vaardigheden, kennis en vaardigheden bevorderen.De derde is dat er geen “basisschool” fenomeen is.Kleuterscholen kunnen geen inhoud van de basisschool onderwijzen, zoals pinyin, geletterdheid, computergebruik, Engels, enz. .

  Ten derde is het lerarenteam gekwalificeerd.De kern is vier aspecten: ten eerste heeft het aantal leraren de standaard bereikt.Het is noodzakelijk om de faculteit en het personeel volledig uit te rusten en de vereisten van “twee onderwijs en één garantie” (dat wil zeggen twee fulltime leraren, één behoud) voor elke klas te implementeren.De tweede is de kwalificaties van leraren.De volledige leraar moet de klus vasthouden met een certificaat.De derde is dat de behandeling van leraren gegarandeerd is.Leraren in het openbare park moeten “gelijk loon voor dezelfde werknemers zijn”.Het looninkomsten van buitenlandse leraren worden opgenomen in de fiscale begroting door fiscale bescherming.Alle soorten kleuterscholen moeten sociale verzekeringen en huisvestingsprovident fondsen betalen voor faculteiten en personeel.De vierde is de standaard van moraliteit en moraliteit.Er zijn geen grote incidenten van gedrag van leraren en ethiek.

  Ten vierde zijn fondsen gegarandeerd.Voornamelijk twee aspecten: ten eerste is de gemiddelde publieke financieringsstandaard voor studenten van openbare park niet minder dan 600 yuan/jaar.De tweede is om subsidies voor inclusieve privéparken te implementeren en de gezonde en stabiele ontwikkeling van inclusieve privéparken te ondersteunen.

  Ten vijfde zijn de massa tevreden.Sociale erkenningsenquêtes die worden uitgevoerd door ouders, leraren, vertegenwoordigers van het People’s Congress, leden van de CPPCC en General Masses, hebben een sociale erkenning van meer dan 85%.

  3. Wat zijn de procedures voor het evalueren?

  Antwoord: Het toezicht en de evaluatie volgde op de procedures van “County -Level Self -Assessment, Municipal Primary Nuclear Nuclear, Provincial Evaluation en National Identification” volgens de maatregelen.Onder hen voert de afdeling op het gebied van onderwijsopleiding op de provincie zelfbeoordeling uit volgens de standaardvereisten die in de maatregelen zijn vastgelegd. -Assesseringssituatie wordt aanvankelijk voor het eerst toegepast vóór het einde van dat jaar; Een aankondiging uitgegeven dat de resultaten van het toezicht en de evaluatie ten minste 5 werkdagen aan de samenleving moeten worden gepubliceerd.

  De nationale toezicht en evaluatie -identificatie omvat 4 procedures: de eerste is de indicatorbeoordeling.Een aantal relevante afdelingen zoals het Education Supervision Bureau van het ministerie van Onderwijs en het Department of Basic Education in het ministerie van Onderwijs heeft indicatoren uitgevoerd om indicatoren aan te vragen voor de 17 indicatoren die zijn vastgelegd in de “maatregelen”, en verschillende indicatoren moeten voldoen aan de standaardvereisten.Ten tweede, onderzoek naar sociale erkenning.Door middel van de nationale voorschoolse opleiding Popularisatie van het inclusieve enquête van de sociale applicatie, moeten de ouders, de faculteit, het personeel, vertegenwoordiger van het National People’s Congress, leden van de CPPCC, enz. Onderzocht.De derde is op -site verificatie.Organiseer de expertgroep om random inspecties uit het veld uit te voeren op alle provincies die zich hebben gekwalificeerd voor alle onderzoeks- en sociale erkenningsenquête.De vierde is de resultaten van de resultaten.Volgens de on -site willekeurige inspectie en de implementatie van de rectificatie van de feedbackproblemen, wordt de lijst met pre -school onderwijs bepaald volgens procedures.

  4. Welke goede ervaringen worden gevonden in de evaluatie?

  ANTWOORD: Door evaluatie blijkt dat de partijcomités en regeringen van de provincie veel belang hechten aan de hervorming en ontwikkeling van voorschoolse educatie, steden en provincies begeleiden om ordelijk onderwijs te geven en de oprichting van pre -schooleducatie om de oprichting van de oprichting van de oprichting van de oprichting te geven Pharisy County, ontwikkel krachtig voorschoolse educatie en creëer een aantal typische typische typische voorwaarden op basis van werkelijke omstandigheden en lokale omstandigheden.

  Ten eerste hechten de partijcommissie en de regering er veel belang aan.De provincie Zhejiang heeft bijvoorbeeld pre -schooleducatie en inclusieve veiligheid en ontwikkeling van hoge kwaliteit opgenomen in de driemaandelijkse verzending van de provinciale overheid op de gemeentelijke overheid; Het Livelihood -project van de provinciale overheid voor vele jaren; vestigen speciale fondsen om de popularisatie van pre -school onderwijs te belonen.

  Ten tweede is de financieringsgarantie sterk.Bijvoorbeeld, Zhejiang Tiantai County, Zhangzhou, Zhangzhou District, Fujian en Longli County, Guizhou en andere plaatsen, in de afgelopen jaren is de gemiddelde jaarlijkse groei van voorschoolse onderwijsfinanciën meer dan 25%toegenomen; In sommige gebieden van Shanghai hebben Xinjiang en andere provincies meer dan meer dan meer dan meer dan meer dan meer dan meer dan meer dan meer dan 2.000 yuan, en Tianjin bereikt 1200 yuan per leven.

  Ten derde is de bouw van het lerarenteam sterk.De eerste is om kleuterschoolleraren op tijd aan te vullen.Tianjin en Shanghai City hebben de normen geïntroduceerd voor de voorbereiding van openbare parken; , Shuicheng District, Liupanshui City, Guizhou en andere plaatsen in het district Shuicheng, het archiefsysteem, het lidmaatschapssysteem en andere kanalen vulden de fulltime leraren van de kleuterschool aan.De tweede is dat de behandeling van leraren gegarandeerd is.Baiyun -E -Ebo Mining District, Baotou City, Inner Mongolië, Zouping City, Shandong, Lintong County, Hunan en Shuicheng District, Liupanshui City, Guizhou hebben speciaal geformuleerde institutionele documenten om de “gelijke beloning” te waarborgen in het publiek Parken; Furong District, Changsha City, Changsha, Hunan Province Dizun -gebieden en andere plaatsen bieden gratis huisvesting of huur -up subsidies voor kleuterschoolleraren van andere plaatsen.

  Ten vierde is het professionele managementniveau van kleuterscholen hoog.Kleuterschoolhoofd en volledige leraar hebben een hoog niveau.Tegelijkertijd is het gestandaardiseerde managementniveau van kleuterscholen ook hoog: ten eerste het professionele management van gezondheidszorgpersoneel.Op sommige plaatsen is het personeel voor de kleuterschoolgezondheidszorg uniform uitgerust door de afdeling gezondheid en gezondheid en de gezondheids- en gezondheidsafdelingen geven regelmatig training om professioneel management te implementeren.De tweede is het hiërarchische management van conservatiepersoneel en voedingspersoneel.Op sommige plaatsen implementeren verpleegkundigen en voedingsdeskundigen in openbare parken vroege, middelste en hoog -niveau management.Ten derde, de professionalisering van veiligheidsrisicopreventie en -controle.Alle plaatsen hebben vier “100 %” -vereisten voor kleuterschool gesloten management, volledig bewakers, videobewakingssystemen en connectiviteit van openbare beveiligingsagentschappen, “One -Click Alarm” Apparaat en openbare beveiligingsagentschap.De vierde is de professionaliteit van cafetaria management.Creëer op sommige plaatsen een kleuterschool “slimme cafetaria”, formuleer recepten met het meten van de aankoopkanalen strikt, en realiseer de volledige keten en de volledige dynamische toezicht op cafetaria -beheer en voedselaankoop.

  Ten vijfde streven ernaar de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren.De eerste is het introduceren van standaardnormen voor het rennen van parken.Jinan City, de provincie Shandong, heeft bijvoorbeeld lokale normen “Code voor kleuterschool Conservation Education Service” uitgegeven.De tweede is het verbeteren van de kwaliteit van de kleuterschoolactiviteiten.Veel plaatsen graven sociale middelen volledig op, gebruiken natuurlijke omstandigheden en ontwerpen een verscheidenheid aan activiteiten in combinatie met de leeftijdskenmerken van kinderen.De derde is het versterken van onderwijs- en onderzoekstraining.De onderzoeksopleidingsbasis en de teeltstations op het platteland werden opgericht om de leraren van kinderen te helpen de professionele groei te vergroten.De vierde is om het platteland naar het platteland te brengen en zwakte te helpen.Veel plaatsen bevorderen actief de co -constructie van de groep -run parken en stedelijke en landelijke soorten kleuterscholen om landelijke parken en zwakke parken te helpen de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren.

  Over het algemeen implementeren locaties consciëntieus de beslissing van de centrale overheid -het maken en inzetten, hechten veel belang aan voorschoolse educatie, innovert werkmethoden, nemen verschillende maatregelen aan en verbeteren continu het voorschoolse educatie -garantiesysteem en het werkmechanisme, zodat de lokale voorschoolse educatie is begonnen aan Continu, gezonde, hoogwaardig hoogwaardige ontwikkelingstraject van hoge kwaliteit.in het bijzonder:

  De hoge promotie van de voorschoolse educatie in het district Jinshan, Shanghai, heeft de ontwikkeling van fase -in -educatie. “Vijf verzekeringen en één fonds” voor de faculteit en het personeel, en betaalt ook de professionele lijfrente in de carrière; groei.

  Xinjiang Uygur Autonome regio Baicheng County neemt onderwijs toezicht op als uitgangspunt, verbetert het niveau van PharomStelling en het niveau van geneesmiddelen en introduceerde het “Implementatieplan voor slecht onderwijs en evaluatie -evaluatie van voorschoolse educatie in Baicheng County” om duidelijk werkplekken te creëren. en routekaarten; 2017 sinds het begin van het jaar heeft het 180 miljoen yuan geïnvesteerd om 90 nieuwe en uitgebreide kleuterscholen te bouwen, speciale fondsen op te zetten om de wederopbouw en verbetering van de kleuterschool te ondersteunen en de bouw van de voorschoolse onderwijsinfrastructuur te verbeteren. Alle openbare parken. Het salarisinkomen overschrijden het gemiddelde niveau van lokale ambtenaren; en kwaliteitsverbetering in kleuterscholen.

  Zhejiang provincie Shaoxing City bevordert uitgebreid de popularisatie van fasenaleducatie in de stad, neemt voorschoolse educatie op in de algemene planning van de stad en verhoogt de investering in gemeentelijke financiering bij voorschoolse educatie. Werknemers “; de begeleiding van de bouw van de constructie van hoogwaardige ontwikkelingsgemeenschap op gemeentelijk niveau, 20 en 20 artikelen zoals landelijke kleuterschoolkwaliteit en andere documenten om de algehele verbetering van de kwaliteit van de kleuterschoolverzekeringseducatie in de stad te bevorderen; in 2023; , 6 provincies (steden, districten) in de stad zijn in 2023 door nationaal toezicht en evaluatie.

  Om van verschillende plaatsen te leren om van typische ervaring te leren, zullen we de popularisatie van paragraafonderwijs in het district Jinshan van Shanghai bevorderen.

  5. Wat zijn de problemen die in de evaluatie worden gevonden?

  Antwoord: De meningen van het China Affairs Office en de “meningen van de Staatsraad” over het verdiepen van de hervorming van het onderwijstoezichtsysteem en het mechanisme in het nieuwe tijdperk “stelden voor dat de toezicht en evaluatie” zich richten op het ontdekken van problemen, diagnoseproblemen en het aandringen van rectificatie. “Tijdens de op -site -inspectie hebben we ons aan het probleem georiënteerd, vergeleken met de evaluatienormen en de nationale vereisten voor voorschoolse educatie, hebben we enkele tekortkomingen en zwakke punten en lacunes aangegeven.

  De eerste is onvoldoende voorwaarden voor het runnen van het park.Sommige kleuterscholen hebben onvoldoende buitenspellocaties en onvoldoende actieve kamergebied; er zijn geen onafhankelijke badkamers;

  De tweede is dat de constructie van de leraren niet aanwezig is.Op sommige plaatsen adopteren we Labour Dispatch om volledig leraren in de kleuterschool te werven; sommige lokale openbare parken hebben een lage niveaus van “gelijke loon” interne en externe leraren; Personeel; sommige kleuterschoolleraren zijn niet gestandaardiseerd.

  Ten derde is veiligheidsbeheer niet aanwezig.Sommige kleuterschoolbeveiligingspersoneel zijn ouder, het “One -Click Alarm” -systeem mislukt, video -toezicht is niet op zijn plaats, brandfaciliteiten zijn niet compleet en verborgen veiligheidsrisico’s in stappen en speelgoed.

  Ten vierde is de gezondheidszorg niet aanwezig.Sommige kleuterschool zijn niet uitgerust met personeel voor gezondheidszorg, zoals vereist; ultraviolette sterilisatielampen zijn niet uitgerust met onvoldoende hoeveelheid; Niet gedesinfecteerd zoals vereist.

  Ten vijfde is het gedrag van lopende parken onregelmatig en moet de kwaliteit van het onderwijs worden verbeterd.De namen van sommige kleuterscholen zijn onregelmatig en de namen omvatten een buitenlandse taalvocabulaire, buitenlandse natie of plaatsnamen; individuele kleuterscholen hebben nog steeds de neiging Leeftijdskenmerken van kinderen.

  De problemen die op verschillende plaatsen worden gevonden, zijn verholpen of geformuleerd.

  6. Hoe formalisme te overwinnen en de last op de basis te verminderen?

  Antwoord: Neem voornamelijk vijf aspecten van maatregelen:

  De eerste is om de informatie van het applicatiemateriaal te realiseren.De provinciale, gemeentelijke en provinciale onderwijstoezichtsafdelingen uploaden allemaal het applicatiemateriaal door pre -study education en evaluatie -informatieplatforms door pre -school onderwijs.De tweede is om indicatoren voor beoordeling te compacten.Alleen de provincies met gekwalificeerde onderzoeken voor districtsindicatoren zijn georganiseerd om willekeurige inspecties in het veld te organiseren.Sinds 2021 hebben 190 provincies in 21 provincies een nationale beoordeling aangevraagd.De derde is om de expertgroep te stroomlijnen.De nationale inspectie- en evaluatie -expertgroep bestaat uit ongeveer 5 mensen.De vierde is om spotcontroles te implementeren.Tijdens de op -site -inspectie werden slechts 2 provincies willekeurig gespot in elke provincie, en 2-3 van verschillende soorten kleuterscholen werden willekeurig geselecteerd als monsters voor verificatie.Ten vijfde, vereenvoudig het proces.Tijdens de op -site -inspectie gebruikte elke provincie slechts anderhalve dagen om de tijd te verifiëren. en uitwisselingen, inspecteer materialen, verifiëren ter plaatse voor verificatie, de kleuterschool vereist geen kleuterschool om materialen voor te bereiden op evaluatie.

  7. Wat is het plan om vervolgens te werken?

  ANTWOORD: In het proces van het bevorderen van pre -schooleducatie en de popularisering van inclusief toezicht en evaluatie op verschillende plaatsen, zijn de belangrijkste verantwoordelijkheden van de Academisch onderwijs op de overheidsontwikkeling op de provincie op provinciale zelfbeoordeling, gemeentelijke voorlopige evaluatie, provinciaal en nationale op -ite evaluatie, om problemen te vinden, rectificatie te bevorderen, rectificatie -rectificatie te bevorderen, het loste een reeks knelpunten op die de ontwikkeling van het voorschoolse onderwijs beperken en de algehele verbetering van het voorschoolse onderwijs bevorderden.De popularisatie van inclusief toezicht en evaluatie van voorschoolse educatie in de provincie is een krachtig uitgangspunt geworden voor het bevorderen van voorschoolse educatie om de veiligheid van de veiligheid en de ontwikkeling van hoge kwaliteit te populair maken.