Search for:
  • Home/
  • Onderwijs/
  • De essentie van levensonderwijs is emotioneel onderwijs | Praat over harttaal · Levenseducatie ③

De essentie van levensonderwijs is emotioneel onderwijs | Praat over harttaal · Levenseducatie ③

Een week hot topic
“In het Qingming -seizoen waren er regen en voetgangers wilden de ziel op de weg breken.”In het Qingming -festival zullen de meeste Guangdong -families terugkeren naar hun woonplaats om hun voorouders te aanbidden.Voor ouders is het Qingming -seizoen de beste tijd voor levensonderwijs.Psychologische leraren waren het erover eens dat de essentie van levensonderwijs emotioneel onderwijs is, waarbij veel emoties betrokken zijn, wat ook een speciaal aspect is van aandacht en training in het proces van ouders en kinderen in het proces van langdurige terrein.Hoe kunnen we met hen spreken met hen?Hoe kunnen ze TA correct leiden als ze getuige waren van de dood van hun geliefden?Tegenwoordig zijn steeds meer studenten ondraaglijk om te studeren en in hun leven te leven.Laten we in deze uitgave van “een hot topic van een week” praten over levensonderwijs.
De essentie van levensonderwijs is emotioneel onderwijs
Hoewel we ons realiseren dat het leven zeer waardevol is, zullen we ook merken dat de kinderen nu bijzonder kwetsbaar lijken. Misschien kunnen de leraar of ouders er niet uit zijn, sommigen zullen hun polsen met een mes snijden, sommigen zullen zichzelf gebruiken om zichzelf bij zichzelf te zetten.Veel mensen zijn verbaasd. Waarom geven kinderen nu niet om hun lichaam?
Wang Qiuying, adjunct -directeur van het Shenzhen Institute of Education and Science, Wang Qiuying, adjunct -directeur van het Mental Health and Family Education Guidance Centre van Shenzhen Education and Sciences Institute, zei dat de fundamentele reden waarom kinderen niet om zichzelf geven, het gebrek zijn om zichzelf te ontbreken, het ontbreken van energie die van zichzelf houdt, en de verwerving van deze energiebehoeften Emotionele voeding essentie nodigZe wees er verder op dat de essentie van levensonderwijs eigenlijk emotioneel onderwijs is.”Dit is niet alleen een les voor kinderen, die hen vertelt om van het leven te houden en het leven te koesteren, maar laat ze in het echte leven opgroeien in het echte leven.”
“Het echte leven van veel kinderen is echter vaak leeg, dus hun harten zijn gemakkelijk leeg. Dit fenomeen zorgt ervoor dat kinderen een gevoel van realiteit missen tijdens het groeiproces en kunnen het leven niet echt liefhebben.” Veel nu vragen veel ouders ook af. Ik voel me dat de kinderen nu een baby moeten zijn. psychologische problemen.”Eigenlijk, toen we een kind waren, speelden we modder, wat een weergave was van het opgroeien in het echte leven. We hebben een heel reële vreugde en verdriet in dit echte leven. En nu verschijnen de kinderen, hun vreugde en verdriet meer in de virtuele ruimte meer midden. “
Naast onvoldoende emotionele voeding of zelfs schaars, is een andere reden voor het zelfverwondschap van kinderen en zelfverwijdering dat wanneer ouders en kinderen tegenstrijdigheden hebben, ze geen goede responsstrategie hebben.
Wang Qiuying zei dat ze in contact was gekomen met een zaak en een kind weigerde naar school te gaan.De reden waarom zijn ouders hoorden dat het kind niet naar school wilde gaan, was dat hij bang was dat de leraar hem noemde om de vraag te beantwoorden. Vraag, dus koos hij ervoor om niet naar school te gaan.Maar de ouders troostten destijds slechts een paar woorden en voelde dat het goed was om het verkeerd te beantwoorden.Maar zo’n comfort werkt niet voor het kind, hij is nog steeds niet bereid om naar school te gaan.”Nadat ik diepgaand met mijn kind had gesproken, stelde ik voor dat het kind met de leraar communiceerde en een overeenkomst bereikte: tenzij hij het initiatief nam om zijn hand op te steken om zijn bereidheid om te antwoorden uit te drukken, zou de leraar hem niet in de klas vragen. Deze kleine verandering maakte het kind zwaar.
Wang Qiuying zei dat de meeste ouders geen professionele psychologische leraren zijn, en het zijn inderdaad harde dingen om op hun ouders te reageren. Deze mentaliteit kan kinderen in een ontspannen omgeving laten groeien en zich echt laten zien.
Wang Qiuying legde verder uit dat veel ouders probeerden een perfect kind te creëren, wat een enorm misverstand is.De standaard van perfectionisme is niet alleen onrealistisch, maar oefent ook een enorme druk uit op kinderen.Integendeel, het concept van het boeddhisme is geleidelijk populair.”Naast de familie van de Boeddha die een baby opvoeden, moeten we ook positievere educatieve concepten aannemen. Tegenwoordig is de controle van ouders over kinderen te streng, wat de vrijheid en energie van hun kinderen zal ontnemen, waardoor ze extreem gedrag zullen nemen om zich te verzetten . “
Wang Qiuying suggereerde dat ouders niet altijd de problemen van hun kinderen moeten vergroten. Gezonde en positieve omgeving voor kinderen. “
Strike: Hoe maak je kinderen zichzelf koesteren?
Om kinderen hun lichaam en leven te laten koesteren, suggereert Wang Qiuying dat u kunt beginnen met de volgende aspecten:
Allereerst moeten ouders hun kinderen voldoende emotionele steun en beveiligingsgevoel bieden, zodat kinderen zich geliefd en geaccepteerd voelen.Tegelijkertijd moeten ouders de persoonlijkheid en keuzes van hun kinderen respecteren, waardoor ze bepaalde vrijheidsruimte en controle krijgen.
Ten tweede moeten scholen en de samenleving ook meer geestelijke gezondheidsonderwijs en adviesdiensten bieden om kinderen te helpen methoden en strategieën te leren om tegenslagen en stress het hoofd te bieden.
Nogmaals, we moeten kinderen aanmoedigen om deel te nemen aan meer lichaamsbeweging en andere nuttige activiteiten om hen energie en druk te laten vrijgeven door oefening en spelen.
Kortom, de kern van levensonderwijs is emotioneel onderwijs.We moeten aandacht besteden aan de emotionele behoeften van kinderen en hen een groeiende omgeving vol liefde en zorg bieden.Alleen op deze manier kunnen kinderen echt begrijpen hoe ze het leven, het leven kunnen koesteren en gedijen in het echte leven.
Planning | Gong Danfeng Chen Xiaoxuan
Coördinatie | Wei yi hij ning
Uitgenodigde experts | Xu Hang (Guangdong Provincial Institute of Education and Research Institute, leraar en onderzoek, leraar op het gebied van psychologische gezondheid op de middelbare school)
Deze kolom is gezamenlijk gemaakt met het Guangdong Provincial Institute
(Dit artikel is met name te danken aan de professionele begeleiding van Wang Qiuying, adjunct -directeur van Shenzhen Education and Science Research Institute of Education and Sciences, Wang Qiuying, adjunct -directeur van de geestelijke gezondheidszorg- en gezinseducatie Guidance Centre in Shenzhen)
Rapport/feedback