Search for:
  • Home/
  • Eten/
  • Kennisgeving van het algemene kantoor van de Staatsraad op het "twaalfde vijfjarige plan" -plan voor het afdrukken en distributie van het National Food Safety Supervision System

Kennisgeving van het algemene kantoor van de Staatsraad op het "twaalfde vijfjarige plan" -plan voor het afdrukken en distributie van het National Food Safety Supervision System

Kennisgeving van het algemene kantoor van de Staatsraad op het “twaalfde vijfjarige plan” -plan voor het afdrukken en distributie van het National Food Safety Supervision System

(28 juni 2012 National Office (2012] Nr. 36)

Het “twaalfde vijf -jaar plan voor het National Food Safety Supervision System” (hierna het “Plan” genoemd) heeft de Staatsraad ingestemd en wordt nu aan u uitgegeven.

De oprichting en implementatie van de “planning” is een belangrijke maatregel om het centrale comité van de partij en de Staatsraad te implementeren voor het versterken van de beslissing en het inzetten van en inzet van voedselveiligheid. Systeem en het vermogen van het vermogen van voedselveiligheid toezicht op de levenslange levensduur.Alle regio’s en relevante afdelingen moeten goed werk doen om de “planning” te implementeren, organisatorisch leiderschap te versterken, het werkmechanisme te verbeteren, de kapitaalinvesteringen te vergroten en de soepele realisatie van het doel van de “planning” te waarborgen.

De mensenregeringen van alle provincies (autonome regio’s en gemeenten) omvatten de inhoud van het “plan” in het lokale economische en sociale ontwikkelingsplan en formuleert de planning van het gebied van voedselveiligheid in de regio om de werkdoelen en taken te implementeren door stap.Voor de bouwprojecten die bij het “plan” betrokken zijn, moeten we goed werk doen van voorlopig werk, redelijkerwijs de schaal en investering van de constructie bepalen en deze na de goedkeuring van de procedure implementeren.Relevante afdelingen zullen de begeleiding, ondersteuning en coördinatie van de implementatie van de “planning” volgens hun verantwoordelijkheden versterken en gezamenlijk de taken implementeren die zijn bepaald door de “planning”.

Nationaal voedselveiligheidstoezichtsysteem “Twaalfde vijf -jaar plan” plan

Om het veiligheidstoezicht van voedsel (inclusief eetbare landbouwproducten, hetzelfde hieronder), verder te versterken, te verbeteren, te verbeteren, te verbeteren, verbetert het National Food Safety Supervision System, zorgen voor de gezondheid en levensveiligheid van de mensen en bevordert de gezonde ontwikkeling van de voedingsindustrie. Volgens de “Voedselveiligheidswet van de Volksrepubliek China”, “de wet van de Volksrepubliek China Agricultural Products Quality and Safety Law”, “de twaalfde vijf -jarige planningsoverzicht van de nationale economische en sociale ontwikkeling van de mensen Republiek China “, en de relevante beslissing -implementatie (hier aangeduid als” planning “).

1. De status -quo van het systeem voor het toezicht van de voedselveiligheid

(1) Werkresultaten.

In de afgelopen jaren hebben alle regio’s en relevante afdelingen gewetensvol de beslissing genomen en het nemen en inzetten van het centrale comité van de partij en de Staatsraad, die voortdurend de maatregelen voor het toezicht van voedselveiligheid hebben versterkt, het systeem en het mechanisme van het voedselveiligheid en het mechanisme, de verbetering van voedsel, hebben ze de verbetering van voedsel gepromoot, de verbetering van voedsel actief verbeterd Veiligheidsvoorschriften en normen, versterkte inspectie, inspectie en risicomonitoring en evaluatiemogelijkheden. , het strenge op de illegale misdaden van voedselveiligheid, de ondersteuningsmogelijkheden van voedselveiligheid en technologie zijn geleidelijk verbeterd, het niveau van voedselveiligheid is stabiel en de voedselveiligheid is toegenomen.

1. Het supervisiesysteem en het mechanisme van voedselveiligheid blijven verbeteren.De uniforme coördinatie en coördinatie van het supervisiesysteem voor voedselveiligheid dat verantwoordelijk is voor de verantwoordelijkheid van de arbeidsverdeling wordt continu ontwikkeld en verbeterd in de managementpraktijk op lange termijn.In februari 2010 heeft de Staatsraad de Food Safety Commission opgericht om voedselveiligheidswerk te coördineren en te begeleiden; Veiligheidswerk.Alle provincies (autonome regio’s, gemeenten) hebben onderhandelingscoördinatiebureaus opgezet, zoals het voedselveiligheidscomité onder leiding van de verantwoordelijke kameraden.Landbouw, hygiëne, industrie en handel, kwaliteitsinspectie, voedsel- en drugstoezicht en andere afdelingen richten zich op de bouw van instellingen in het toezicht op de voedselveiligheid en het management, en de toezichtkrachten zijn continu versterkt.

2. Voedselveiligheidswetten en -voorschriften en standaardsystemen worden aanvankelijk gevormd.Voedselveiligheidswetgeving en implementatievoorschriften, kwaliteit van landbouwproducten en veiligheidswetgeving, wijziging van het strafrecht (8) en de voorschriften voor de toezicht en administratie van zuivelkwaliteit en veiligheidstoezicht en -beheer, enz. Veiligheidstoezicht en ernstige kraakbeurt op illegale misdaden.De relevante afdelingen hebben de herziening van voorschriften, ondersteunende regels en voorschriften en gestandaardiseerde documenten uitgevoerd.Stel een National Food Safety Standard Review Committee op, formuleer het standaard beoordelingssysteem van voedselveiligheid en richt aanvankelijk een standaardsysteem voor voedselveiligheid op.Er zijn bijna 1.900 nationale normen voor voedsel, voedseladditieven en voedselgerelateerde producten in mijn land. Voedselveiligheid wordt aangekondigd en 2193 items van de beperkte indicatoren van pesticiden en culinaire medicijnen worden opgeruimd.Actief deelnemen aan de herziening van internationale normen.

3. De effectiviteit van supervisie van voedselveiligheid en wetshandhaving is duidelijk.Alle regio’s en relevante regelgevende afdelingen hebben de dagelijkse toezicht en handhaving van voedselveiligheid continu versterkt en systematische governance -rectificaties uitgevoerd voor belangrijke moeilijkheden in verschillende aspecten en velden van voedselproductie en werking. Illegale misdaden en het uitgebreide bestuur van belangrijke variëteiten zoals zuivelproducten, eetbare olie, vlees, vlees, alcohol, gezondheidsvoedsel, etc., onderzocht en behandelde een groep typische gevallen, ernstig gestraft illegale criminelen, een groot aantal voedselveiligheid geëlimineerd gevaren.

4. Monitoring en evaluatiewerkzaamheden voor voedselveiligheid worden op een ordelijke manier uitgevoerd.Het National Food Safety Risk Monitoring System is opgericht.Voedselverontreinigende stoffen en schadelijke factoren Monitoringsnetwerken bestaande uit 1 nationale, 31 provinciale en 288 prefectuur -level Monitoring Technology Institutions, 1 nationaal, 31 provinciale, 226 prefectuurniveau en 50 provinciale provincies De instelling voor surveillance technologie bestaande uit voedsel -gebaseerde pathogene kiemen Monitoringsnetwerk, dat wordt gevolgd door 154 indicatoren van residuen van pesticiden, residuen van veterinaire geneesmiddelen, zware metalen, biologische toxines, voedseladditieven, illegale additieven, door voedsel georiënteerde pathogene wezens, enz. Grote voedingsmiddelen in het belangrijkste voedsel van mijn land zijn aanvankelijk begrepen.Vertrouwen op het directe rapportagesysteem van het infectieziekten netwerk en 312 medische instellingen hebben voedselvergiftiging en op voedsel gebaseerde ziektemonitoringrapportsysteem opgezet.Het nationale landbouwproductkwaliteit en veiligheidsroutine -monitoringsysteem is vastgesteld en de monitoringomvang omvat 144 grote en middelgrote steden met 31 provincies (autonome regio’s, steden).Voorlopige oprichting van import en exporteren voedsel, eetbare landbouwproducten en het bewakingssysteem van de voedingsveiligheidsrisico’s.Heeft een nationaal voedselveiligheid en landbouwkwaliteit en veiligheidsrisicobeoordelingssysteem opgericht, de National Food Safety Risk Evaluation Expert Committee en landbouwproductkwaliteit en veiligheidsrisico -evaluatie -expertcommissie opgericht, en de risicobeoordeling van zware metalen en pesticide veterinaire geneesmiddelen in grote voedingsmiddelen uitgevoerd in grote voedingsmiddelen en eetbare landbouwproducten in mijn land, en en de risicobeoordeling van de residuen van zware metalen en pesticidengeneesmiddelen in eetbare landbouwproducten.

5. Inspectie en detectiecapaciteit van voedselveiligheid verbetert geleidelijk.Tijdens het “elfde vijf -jarige plan” -periode regelde de centrale overheid 5,51 miljard yuan ter ondersteuning van de bouw van voedselveiligheidsinspectie -instellingen die de landbouw, kwaliteitsinspectie, voedsel- en voedsel- en drugstoezichtsystemen ondersteunen, versterkte de apparatuurapparatuur voor inspectie -instrumenten voor inspectie -instrumenten voor inspectie -instrumenten , en de inspectiemogelijkheden van elk systeem waren verbeterd.Eind 2010 behoorde het tot 7 afdelingen, waaronder landbouw, handel, gezondheid, industrie en handel, kwaliteitsinspectie, voedsel, voedsel en drugsbewustzijn, en meer dan 6.300 inspectie -instellingen met voedselinspectiecapaciteiten (waarvan bijna 1.000 speciale voedingsmiddelen Inspectie -instellingen), er zijn 64.000 inspecteurs.

6. Voedselveiligheidsbeheermogelijkheden worden continu versterkt.Elke regio en relevante afdelingen hechten veel belang aan de reactie op noodsituaties, verbeteren continu het noodplan, versterken de constructie van noodteams, organiseer noodoefeningen, vestigt een snel responsmechanisme, tijdig en effectief weggooien van meerdere incidenten met voedselveiligheid het verlichten van de impact en het verlies veroorzaakt door de gebeurtenis.Tegelijkertijd volgen de publieke opinie van de voedselveiligheid nauwlettend, organiseren snel verificatieaanwijzingen en tijdige release -informatie om tijdig op sociale zorgen te reageren.Het voltooide met succes de voedselveiligheidsgarantie -missie van rampenbestrijding, zoals rampenbestrijding, zoals de Wenchuan -aardbeving in Sichuan en de Olympische Spelen in Beijing.

7. De constructie van het integriteitssysteem van de voedingsindustrie is geleidelijk vooruitgegaan.Bestudeer en formuleerde de “leidende meningen van de constructie van het integriteitssysteem van de voedingsindustrie -onderneming” en het implementatieplan, en publiceerde de “vestiging en implementatie van de oprichting en implementatie van de oprichting en implementatie van de voedingsindustrie -onderneming” en de “Richtlijnen voor de evaluatie van de voedingsindustrie”.Het “demonstratieproject” Dining Services “werd uitgevoerd.Credit -sursion -toezicht op entiteiten voor voedszaken is geïmplementeerd.Het product van de productkwaliteit Record Release is gebouwd en er worden 9 nationale normen vrijgegeven, en 9 nationale normen zoals “Credit Basic -voorwaarden” en “Enterprise Quality Credit Level Division” worden vrijgegeven.

8. Propaganda -opleiding en sociaal toezicht zijn versterkt.We hebben de publiciteit van de voedselveiligheidswetgeving uitgevoerd en de overheid en relevante afdelingen breed gepubliceerd om de belangrijkste inzet en beleidsmaatregelen voor voedselveiligheidswerk te versterken, gericht op het publiceren van de speciale bestuursactiviteiten en resultaten van voedselveiligheid en tijdige blootstelling van typische gevallen en het onderzoeken van vooruitgang.Stel een systeem van het rapportagesysteem voor voedselveiligheid op, kondig de rapportage aan van het rapporteren van klachten aan, accepteer en verifieer een groot aantal problemen met de voedselkwaliteit en veiligheid.

(2) Belangrijkste problemen.

Momenteel zijn er nog enkele problemen die moeten worden opgelost in het voedselveiligheidstoezichtsysteem, wetten en voorschriften, beleidsnormen, monitoring en evaluatie, inspectie en testen, talentteams, technische apparatuur, enz. De basis is zwak, de milieu Vervuiling van de plaats van herkomst is serieuzer; de hoofdverantwoordelijkheid van de onderneming is onvoldoende, de input van kwaliteit en veiligheidscontrole is onvoldoende, het managementvermogen is niet sterk, de constructie van de integriteit en het morele systeem van de industrie is er veel achter; , Voedingsveiligheidsgevallen vinden plaats en de situatie waarmee de voedselveiligheid toezicht wordt geconfronteerd, is nog steeds ingewikkeld en ernstig.

1. Het supervisiesysteem en het mechanisme zijn niet gezond.Het voedselbeheersysteem van mijn land is voornamelijk vastgesteld rond de bescherming van de voedselvoorziening en de capaciteit van voedselveiligheid is aanzienlijk achter.Het voedselveiligheidstoezichtsysteem is voornamelijk regelgevend en aangevuld met variatie toezicht, en er zijn veel toezichtslinks. In de praktijk zijn er problemen zoals onduidelijke toezichtsfuncties en onbekende verantwoordelijkheden.Het uitgebreide coördinatiemechanisme is nog steeds te verbeteren. Op sommige plaatsen is het uitgebreide coördinatiemechanisme nog niet vastgesteld en duidelijk gewist; , en de toezichtefficiëntie is laag.Sommige lokale overheidstoezichtsystemen en verantwoordingssystemen zijn niet perfect en de verantwoordelijkheden van de toezicht zijn niet geïmplementeerd.

2. Het toezichtvermogen is zwak.Regelgevende afdelingen van de voedselveiligheid, met name gras -roots -eenheden op alle niveaus, hebben problemen zoals onvoldoende personeel, achterblijvende apparatuur en lage snelle detectiecapaciteit voor wetshandhaving aan de voorkant.Inspectie- en testcapaciteiten voor voedselveiligheid kunnen niet voldoen aan de behoeften van het toezicht van de voedselveiligheid, vooral in de centrale en westerse regio’s en niveaus van grassroots, er zijn nog steeds grote schalen blanco, onvoldoende professionele en technische personeel, instrumentale apparatuurconfiguratie en laboratoriumomgevingen kunnen niet voldoen aan de De behoeften van het testen. Niet hoog, informatie is moeilijk te delen, met hoge detectie -instrumenten en apparatuur die afhankelijk is van invoer in grote hoeveelheden, het is moeilijk om te zorgen voor voedselveiligheid om uitgebreide technische ondersteuning te bieden.Bovendien zijn de informatie en vrijgave van informatie bij de noodverwijdering van incidenten met voedselveiligheid niet soepel, de coördinatie en koppeling tussen afdelingen en regio’s zijn niet voldoende, het noodteam is achteruit en het snelle respons moet verder worden verbeterd.

3. De voorschriften en standaardsystemen moeten worden verbeterd.De ondersteunende voorschriften en voorschriften van de voedselveiligheidswet zijn niet gezond, het verband tussen relevante wetten en voorschriften is niet soepel en de straf voor schendingen van voedselveiligheid en misdaden moet nog worden verhoogd.Lokale voorschriften blijven achter en de meeste gebieden hebben nog geen managementmaatregelen geformuleerd voor kleine workshops en voedselverkopers voor voedselproductie en -verwerking.Het Unified Food Safety Standard -systeem is nog niet volledig gevormd. Kan niet voldoen aan de werkelijke behoeften.

4. Risicomonitoring en evaluatie- en technologische ondersteuningsmogelijkheden moeten nog worden verbeterd.Het risico -werk van mijn land voor voedselveiligheid en evaluatiewerk begonnen laat en het risicomonitoringsysteem moet verder worden verbeterd. .Risicobeoordelingsmogelijkheden voor voedselveiligheid zijn nog steeds zwak, gebrek aan professioneel en technisch personeel, en systemische risicovoordelingsmogelijkheden moeten worden versterkt.Het systemische onderzoek van wetten voor voedselveiligheid is niet diep genoeg en het onderzoek op het gebied van theorie en methoden voor voedselveiligheid, inspectietechnologie en -apparatuur, procescontroletechnologie is relatief onvoldoende, onvoldoende veiligheidsbeoordeling vóór wetenschappelijke onderzoeksresultaten, gebrek aan Basisgegevens, gevaren voor verborgen voedselveiligheidsgevaren Het herkenningsvermogen is niet sterk.

5. Propaganda en opleiding van voedselveiligheid moeten worden versterkt.Sommige voedselproductie- en operatie -eenheden en hun werknemers hebben geen sterke rechtsstelsels, zwak verantwoordelijkheidsgevoel, de belangrijkste verantwoordelijkheid wordt niet geïmplementeerd en spreekt zelfs niet over integriteit, vergeetachtigheid, illegale misdaden en de publiciteit van de voedselveiligheid en onderwijs voor voedselproductie en operatie -eenheden en hun werknemers moeten nog worden versterkt.Het trainingssysteem voor voedselveiligheid is niet gezond, er zijn minder trainingsinstellingen en leraren, het ontbreken van gerichte trainingsinhoud en over het algemeen onvoldoende professionele training voor toezicht en wetshandhavingspersoneel op alle niveaus.Het niveau van bewustzijn van openbare voedselveiligheid en basiskennis van voedselveiligheid moet nog worden verbeterd, en de publiciteit van de popularisering van voedselveiligheid moet worden verhoogd.

2. Ideeën, bouwprincipes en bouwdoelen begeleiden

(1) Ideeën leiden.

Geleid door de theorie van Deng Xiaoping en de belangrijke ideeën van “drie vertegenwoordigers”, in -DeTth Implementatie van het wetenschappelijke ontwikkelingsconcept, houden zich aan mensen georiënteerd, preventief, verbeteren vermogen, symptomen en controlebronnen, het versterken van de wetenschappelijke en technologische ondersteuning, de constructie promoten de constructie van het integriteitssysteem, verbetert het vermogen van supervisie, wetenschappelijk toezicht en volledige toezicht van de verwerking continu in overeenstemming met de wet, bevordert het gestage niveau van voedselveiligheid, waarvoor de veiligheid van het dieet van de mensen effectief zorgen, de gezonde ontwikkeling van het voedsel bevorderen Industrie, en bouw een goed -off -samenleving op een allerlei manier.

(2) Bouwprincipes.

1. Coördineer planning en redelijke lay -out.De algehele inzet van het nationale bouwsysteem van de voedselveiligheidssysteem, coördinatie van de ontwikkeling van de voedingsindustrie en het toezicht van de voedselveiligheid en het coördineren van de bouw van toezichtsmogelijkheden van voedselveiligheid in verschillende regio’s, verschillende links en verschillende niveaus.Redelijkerwijs inzetten voor middelen voor het toezicht van voedselveiligheid, focus op het versterken van de toezichtmogelijkheden van steden en provincies, en de bouw van toezichtmogelijkheden zoals zwakke gebieden zoals plattelandsgebieden, stedelijke en plattelandsgebieden, enz., En de investeringen in de capaciteitsopbouw van monitoring vergroten en inspectie.

2. Integreer bronnen en benadrukken de focus.Integreer effectief de voorraadbronnen, graaft het potentieel op, verbetert de efficiëntie, bevordert het delen van middelen zoals teams voor het toezicht van voedselveiligheid, informatie, monitoring, inspectie, wetenschap en technologie en missie en verbetert het algemene vermogen van supervisie van voedselveiligheid.Benadruk de focus van de constructie, wijs incrementele bronnen wetenschappelijk toe, houd zich aan het besparen van efficiëntie en vermijd herhaalde constructie.

3. Standaardiseer constructie en wetenschappelijk toezicht.Op basis van uitgebreid onderzoek en in -diepte -onderzoek, formuleer wetenschappelijk relevante normen voor het bouwen van capaciteitsopbouw, verbeteren het toezichtmechanisme en dringen aan alle regio’s en relevante afdelingen aan te sporen deze strikt te implementeren in overeenstemming met de normen om de standaardisatie van de constructie en werking van te waarborgen het supervisiesysteem voor voedselveiligheid.Versterk wetenschappelijk onderzoek op het gebied van supervisie van voedselveiligheid, leer van internationale geavanceerde technologie en ervaring, en bevorder de toepassing van geavanceerde en toepasbare technologieën en methoden actief.

4. Hiërarchische verantwoordelijkheid en step -door -step implementatie.In overeenstemming met het principe van het verdelen van het huidige recht om te verdelen, wordt de missie van de bouw van regeringen op alle niveaus en aanverwante afdelingen redelijkerwijs bepaald.Lokale overheden op alle niveaus moeten het leiderschap versterken, en verschillende regelgevende afdelingen zullen hun taken en verantwoordelijkheden uitvoeren. en de implementatie van verschillende taken op een ordelijke manier bevorderen.

5. Regering van de overheid en sociale participatie.Doe de rol van de richtlijnen voor overheidsbeleid, mobiliseer het enthousiasme van branchebedrijven, nieuwsmedia en het publiek, verbeteren het niveau van popularisatie van popularisatie van openbare voedselveiligheid en neemt gezamenlijk deel aan de bouw van het supervisiesysteem voor voedselveiligheid.

(3) Bouwdoelen.

Tegen het einde van de periode “Twaalfde vijf jaar plan” werd het in principe vastgesteld voor het supervisiesysteem voor voedselveiligheid dat geschikt is voor de nationale omstandigheden van mijn land, preventie, dekking, duidelijke verantwoordelijkheden, gecoördineerd en efficiënte en krachtige bescherming. En de veiligheid van belangrijke voedingsmiddelen zoals waterproducten bleef stabiel en stabiel, het niveau van voedselveiligheid is aanzienlijk verbeterd en de veiligheid van stedelijke en landelijke bewoners is effectief gegarandeerd.De specifieke doelen zijn als volgt:

1. Lokale overheden op of boven het provinciaal niveau hebben een uitgebreid coördinatiemechanisme voor voedselveiligheid opgezet en verbeterd en de werkinstellingen verduidelijkt.De provinciale, gemeentelijke en provinciale teams op voedselveiligheidstoewijingen hebben de standaardisatieconstructie van apparatuur en apparatuur volledig voltooid, en het niveau van de handhaving van de wetsrecht is aanzienlijk verbeterd.Voor preventie en verwijderingsmogelijkheden voor voedselveiligheid zijn verder verbeterd en zijn grote ongevallen met voedselveiligheid effectief bewaakt en verwijderd.

2. Het standaardsysteem voor voedselveiligheid is verder verbeterd.Voltooi in principe de schone -up en integratie van de huidige eetbare kwaliteit van landbouwproducten en veiligheidsnormen, normen voor voedselhygiëne, normen voor voedselkwaliteit en verplichte implementatienormen in gerelateerde normen voor voedingsindustrie.

3. Het niveau van risicobeheer en -controle is aanzienlijk verbeterd en het defensiesysteem op basis van risicobeoordeling is in principe vastgesteld.De monitoring van voedselverontreinigende stoffen en schadelijke factoren omvat alle administratieve gebieden op provincies en de monitoringpunten zijn uitgebreid van 344 tot 2870;Het op voedsel gebaseerde ziektebewakingsnetwerkziekenhuis is uitgebreid van 312 naar 3.120, en de Epidemiological Survey and Data Summary Unit uitgebreid van 274 naar 3.236.Stel een monitoringpunt in van het kwaliteits- en veiligheidsrisico van consumenten in de belangrijkste producten van landbouwproducten. Ton. Producten voor pluimvee hebben drie monsters per 10.000 hoofden bereikt (alleen), en de reikwijdte van monitoring en willekeurige inspectie wordt uitgebreid naar alle grote en middelgrote steden en belangrijke productiegebieden in het hele land.

4. Staat -op risicobeoordeling op risicobeoordeling op niveau zijn een technisch ondersteuningsagentschap voor voedselveiligheid geworden met een redelijke talentstructuur, voldoende technische reserves, sterke wetenschappelijke geloofwaardigheid en internationale invloed, en kunnen volledig toezicht houden Andere aspecten.

5. Voedselveiligheidsinspectiecapaciteiten zijn aanzienlijk verbeterd, voldoen aan de behoeften van regelgevingswerkzaamheden, nemen nationale inspectiebureaus als leider, provinciale inspectiebureaus zijn de ruggengraat en inspectiebureaus op de stad en de provinciale niveaus zijn gebaseerd. is verder verbeterd.Het niveau van autonomie van inspectie -instrumenten is aanzienlijk verbeterd en het aandeel van de autonomie van de autonomie van de inspectie -instrumenten en apparatuur van gras -roots -inspectiebureaus en voedselfabrikanten is aanzienlijk toegenomen. Inspectie -instellingen.

6. “Drie producten en één standaard” (verwijzend naar niet -rigoureuze landbouwproducten, groene voedingsmiddelen, biologische landbouwproducten, geografische indicaties van de landbouw, hetzelfde onder) Productiegebied van het productgebied van het productgebied van 30%tot 60%van het totale gebied van het totale gebied van eetbare landbouwproducten.

7. Overzeese voedselfabrikanten die naar mijn land worden geëxporteerd, zijn geregistreerd bij de nationale inspectie -exit -inspectie en quarantaine -afdelingen; overzeese exporteurs en geëxporteerde agenten die naar mijn land zijn geëxporteerd, zijn ingediend door de nationale toegangs- en exitinspectie- en quarantainedepartement.

8. Voedselfabrikanten en operators zijn volledig gevestigd.

9. Zuivel Elektronisch traceerbaarheidssysteem bedekt alle zuigelingenmelkpoeder en grondstofproductie- en werkingseenheden voor grondstofmelkpoeder.Het elektronische traceerbaarheidssysteem van vleesgroenten omvat een bevolking van meer dan 1 miljoen in het land en een bevolking van meer dan 500.000 in het westelijke stedelijke gebied.Het elektronische traceerbaarheidssysteem van alcoholproducten omvat de productie- en bedieningseenheden voor pilootproducten.Het elektronische traceerbaarheidssysteem voor gezondheidsvoedsel omvat alle productie- en werkingseenheden voor het voedsel.

10. Voedselfabrikanten en operators hebben een aanzienlijke verbetering van het niveau van integriteit en kwaliteit en veiligheidsbeheer, en het niveau van openbare voedselveiligheid en cognitie.Elke voedselveiligheidstoezichthouder op alle niveaus ontvangt elk jaar niet minder dan 40 uur geconcentreerde professionele training voor voedselveiligheid; Voedselveiligheid is eigenlijk eigenlijk de kennis van kennis meer dan 80%, en de basiskennis van de kennis van voedselveiligheid van studenten in de basisschool en middelbare scholieren heeft 85%bereikt.

3. Algemene lay -out en hoofdtaken

Richt je tijdens het “twaalfde vijfjarenplan” -periode op het bouwen van 10 systemen, waaronder uitgebreide voorschriften, monitoring en evaluatie, inspectie en testen, procescontrole, import en exporteren van voedselveiligheidstoezicht, noodbeheer, uitgebreide coördinatie, wetenschappelijke en technologische ondersteuning, voedsel, voedsel, voedsel, voedsel, voedsel, voedsel, voedsel, voedsel Veiligheidsintegriteit en opleiding en training.

(1) voorschriften en standaardsysteem.

Versterk de bouw van wetten en voorschriften voor voedselveiligheid.Blijf het opruimen van de voorschriften bevorderen, versnellen de vaststelling van ondersteunende voorschriften, voorschriften en gestandaardiseerde documenten van de voedselveiligheidswetgeving en de kwaliteit van de landbouwkwaliteit en veiligheidsrecht, en bevordert de effectieve verbinding van wet- en voorschriften.Volledige terugroepen van voedsel, het verwijderen van voedselverwijdering, traceerbaarheid van voedselveiligheid, noodhulp op voedselveiligheidsincidenten, onderzoek en behandeling van ongevallen met voedselveiligheid, monitoring en evaluatie van voedselveiligheid, door voedsel georiënteerd ziekteverslag, beheer van voedselbeoefenaars, management van voedselveiligheid, en nieuw Resource voedsel, gezondheidsvoedsel, voedseladditieven, alcohol, vee en pluimvee -slachting, import en exporteren voedsel, voedsel, voedselgerelateerde producttoezicht en andere administratieve voorschriften en voorschriften.Bevorder de lokale wetgeving van voedselveiligheid en versnellen de formulering van lokale voorschriften zoals kleine voedselproductie en verwerkingsworkshops en beheer van voedselverkoper.Versterk het verband tussen de administratieve wetshandhaving van de voedselveiligheid en de rechtvaardigheid, verbeteren relevante ondersteunende bepalingen zoals strafrechtelijk onderzoek en het indienen van normen voor voedselveiligheid en verbeteren de efficiëntie van strafrechtelijke verantwoordingsplicht.Vervolg in het wet van de wet, handhaving moet streng, illegaal zijn en de vechtende afschrikking versterken en de illegale misdaden van voedselveiligheid in overeenstemming met de wet versterken.

Verbeter het standaardsysteem voor voedselveiligheid.Versterk de herziening van het standaardsysteem voor voedselveiligheid en voltooi de schone -up en integratie van normen voor verplichte implementatienormen in de kwaliteit en veiligheid, voedselhygiëne, voedselkwaliteitsnormen en voedselindustriestandaarden, en versnellen de herziening van de standaardsystemen en Velden in de normen van de voedingsindustrie.Alle plaatsen moeten lokale voedselveiligheidsnormen tijdig formuleren volgens toezichtbehoeften.Moedig ondernemingen aan om voedselveiligheidsstandaarden te formuleren die strengter zijn dan nationale normen.Bevorder de bouw van standaardbeheersingsinstanties voor voedselveiligheid, verbetert het standaardbeheersysteem, beoordeel nationale normen voor voedselveiligheid strikt, versterken de risicobeoordelingswerk bij de formulering van normen en verbeteren het niveau van standaardwetenschap en technologie.Versterk de publiciteit en implementatie van normen voor voedselveiligheid en bevordert de implementatie van normen.Bevorder actief internationale samenwerking in standaardonderzoek, blijf systematisch vergelijkend onderzoek uitvoeren met internationale voedselcodes en aanverwante landen en regionale normen voor voedselveiligheid, en neem deel aan de herziening van het International Food Standard System.Stel een standaardsysteem voor voedselveiligheid op dat de gezondheidsbehoeften van de mensen garandeert, voldoet aan de nationale omstandigheden van ons land en is in overeenstemming met internationale normen.

(2) Monitoring- en evaluatiesysteem.

Verbeter het risicovolle monitoringsysteem.Op basis van de wet op de voedselveiligheid, integreer de monitoringbronnen van verschillende afdelingen, richt een uniform nationaal systeem voor het monitoren van de voedselveiligheidsrisico’s op en bewaken uniforme en geplande monitoring van voedselgerichte ziekten, voedselvervuiling en schadelijke factoren in voedsel.Verbetering van het werk van de voedselveiligheid Risico Monitoring Werkmechanisme onder leiding van het ministerie van Volksgezondheid en werkt nauw samen met relevante afdelingen, formuleer en implementeert het nationale monitoringplan voor voedselveiligheid en implementeert u het beheersysteem en de werkprocedures uniform, en reguleren de inzending, verzameling, verzameling, inzameling, het innen, de inzameling, Analyse en afgifte van monitoringgegevens.In overeenstemming met het landbouwproductkwaliteit en de veiligheidswetgeving, de relevante systeemmaatregelen verbeteren en de monitoring, routinematige monitoring en toezicht op het kwaliteits- en veiligheidsrisico van eetbare landbouwproducten versterken.Realiseer de monitoring van voedselveiligheidsrisico’s en het delen van gegevensbewakingsgegevens van het kwaliteits- en veiligheidsrisico van eetbare landbouwproducten.Verbeter het gegevensrapportnetwerk- en indieningsmethoden, realiseer geleidelijk het elektronische en reële rapport van gegevens, verbetert de tijdseffectiviteit van indiening en bevordert het delen en delen van gegevens tussen verschillende afdelingen.Strikte kwaliteitscontrole om de representativiteit, continuïteit en systemiciteit van gegevens te waarborgen.Versterk de evaluatie en analyse van monitoringgegevens, focus op het versterken van de trend en het veroorzaken van analyse van voedselgerichte ziekten en het verbeteren van het vermogen om systemische risico’s van voedselveiligheid te ontdekken.Bevorder de koppeling van monitoring en supervisie, neem toezicht op en bemonsteringsgegevens in een uniforme analyse van het monitoren van gegevens, realiseer de tijdige feedback van monitoringresultaten om toezicht te houden op en wetshandhavingsverbindingen en verbetert de gerichte en tijdigheid van toezicht en wetshandhaving.

Het risicobeoordelingssysteem verbeteren.Verbetering van het vermogen van voedsel en eetbare risicobeoordeling van de landbouwproducten, het risicobeoordelingssysteem en het werkmechanisme verbeteren, de constructie van talentteams versterken, een wetenschappelijke en effectieve evaluatiemethode opzetten, systematisch een totale voedingsonderzoek en voedselconsumptie -enquête uitvoeren en geleidelijk toenemen De identificatie van gevaren en gevaren van voedselveiligheid Het algehele vermogen van functiebeschrijving, blootstellingsbeoordeling en risicokarakteristieke beschrijvingen, geven volledig spel voor de ondersteuning van risicobeoordeling bij het toezicht van voedselveiligheid.

Waars wetenschappelijk waarschuwing van voedselveiligheidsrisico’s uitvoeren.Stel het waarschuwingssysteem en mechanisme voor voedselveiligheidsrisico op en verbeteren, versterken de infrastructuur van het risico vroege waarschuwing en verbetert de kanalen voor het risico vroege waarschuwing.Bouw en verbeter de informatiedatabase die nodig is voor vroege waarschuwing op basis van bestaande bronnen en verbeteren de waarschuwingsmogelijkheden geleidelijk.Op basis van uitgebreide analyse en onderzoek, toezicht en wetshandhaving, risicomonitoring, risicobeoordeling, risico -uitwisseling en andere informatie, wetenschappelijke en effectieve risico’s worden vroege waarschuwingen uitgevoerd in niveaus en kanalen.

(3) Inspectie- en detectiesysteem.

Verbeter het inspectie- en detectiesysteem voor voedselveiligheid.Stel een effectief inspectie- en testmechanisme van de voedselveiligheid op om de onafhankelijkheid van technische diensten van inspectie te verbeteren, zodat verschillende inspectiebureaus dezelfde testdiensten bieden aan alle voedselveiligheidsregelgevers; wetenschappelijk coördineren en redelijkerwijs nieuwe instellingen inzetten om herhaalde constructie te voorkomen.Bevorder de hervorming van openbare instellingen in combinatie met classificatie, en bevorderde de socialisatie van voedselinspectieinstanties die zijn aangesloten bij de overheid.Via verschillende methoden zoals beleidsrichtlijnen en overheidsaankoopdiensten, de ontwikkeling van instanties voor het inspectie van derde partijen.Voedselproductie -operators verbeteren hun zelfinspectiemogelijkheden volgens relevante vereisten.Strikt de kwalificatie -identificatie en het beheer van het inspectiebureau en verbeteren de geloofwaardigheid van de testresultaten.Het bevorderen van informatie -inspectie -inspectie -inspectiebureaus, inspectiebureaus die nodig zijn om de toevertrouwde voedselinspectietaken van de overheid uit te voeren om geleidelijk verbinding te maken met het netwerk, inspectierapporten, elektronische gegevens te promoten en real -time verzameling en vragen te bereiken.

Versterk het toezicht van voedselveiligheid en willekeurige inspectie.Versterk de garantie voor toezicht en willekeurige inspectiefondsen, formuleer wetenschappelijk een plan voor toezicht en willekeurige inspectie en zorgt effectief voor de behoeften van toezicht op het gebied van voedselveiligheid en -beheer.Volgens risico -monitoringresultaten, verborgen gevaren van voedselveiligheid, klachtenrapportaanwijzingen, enz., Wordt de focus van toezicht en willekeurige inspectie bepaald, en voedingsmiddelen en andere specifieke groepen voedingsmiddelen en andere specifieke groepen voedsel, rijst, noedels, olie, Groenten, vlees, zuivelproducten, eieren, water, watertoezicht en bemonstering van grote voedingsmiddelen zoals producten.Coördinatie en coördinatie versterken, de onderhandeling, de resultaten van de resultaten en het delen van informatie van regionale en interdepartementale toezicht en willekeurige inspectieplannen versterken en herhaalde spotinspectie verminderen.Standaardiseer voedsel snelle inspectieapparatuur en technologie -identificatie, verduidelijk de productiekwalificatievereisten van snelle inspectieapparatuur, versterk de apparatuur en de toepassing van de snelle inspectieapparatuur van gras -roots supervisie -teams en verbeteren de doelgerichtheid en efficiëntie van willekeurige inspectie.

Bevorder de autonomie van inspectie -instrumenten en apparatuur.Focus op het ondersteunen van het autonome project van inspectie -instrumenten en apparatuur. en hoge onderhoudskosten.

(4) Procescontrolesysteem.

Versterk de kwaliteit en veiligheidscontrole van het hele proces van de voedingsindustrie -keten en verbetert de toezichtmogelijkheden van elke link.Strikte markttoegang, strikt controle van voedselproductie en operatievergunningen.Versterk het beheer van voedselveiligheid, blijf de enquête en evaluatie van de veiligheidsstatus van landelijke landbouwproducten bevorderen, versnellen de verdeling van productiegebieden voor het verbod van voedsel in de landbouw en de implementatie van de milieuveiligheidsgraden van landbouwproductiegebieden.Versterk de kwaliteitscontrole van het landbouwproductieproces, implementeer goede landbouwnormen, controleren strikt de productie, verkoop en gebruik van landbouwinputproducten zoals beperkte pesticiden, veterinaire geneesmiddelen en ontwikkelen actief ecologische landbouw; Productkwaliteit en veiligheidstoezicht Demonstratie County en de oprichting van demonstratiecreatie van gestandaardiseerde landbouwproductie, zodat de productie -entiteiten boven de grootte van de belangrijkste productiegebieden van het land in feite standaardisatie hebben bereikt, het productiegebied van niet -openbaar Landbouwproducten, verhoogt de schaal van het totale aantal “drie producten en één standaard” en implementeren de verantwoordelijkheid voor de kwaliteits- en veiligheidstoezicht van landbouwproducten in overeenstemming met de wet.Strikt strikt ingesteld in de slachttoegang, voert reële tijd toe van de belangrijkste productielinks van vaste -puntsafdeling en bevordert de gestandaardiseerde productie van slachtingsbedrijven; versterken het toezicht op vee, schapen en pluimvee -slachting.Implementeer goede productiespecificaties, gevarenanalyse en belangrijke controlepuntensystemen en voedselbeschermingsplannen in de verwerking van voedselproductie; Regionale kwaliteits- en veiligheidsproblemen.Versterk de constructie van het moderne logistieke systeem, versterken de constructie en supervisie van de gecentraliseerde handelsgroothandelsmarkt, versterk de productie en verkooppunten en verbeteren de kwaliteit en veiligheidscontrole van voedselopslag, transport en circulatie.Versterk kwantitatief beoordelingsbeheer van cateringservicekoppelingen, implementeer actief de gestandaardiseerde specificaties van de voedselveiligheid van cateringdiensten en versterken de procesbeheersingseisen voor verwerking en productie;Formuleer de specificaties van de regelgevende en inspectieoperatie van verschillende links en gebruik de belangrijkste inhoud van inspectie, productie- en bewerkingsadministratie en fabrieksinspectie als de belangrijkste verantwoordelijkheid van de onderneming en de toezicht op het implementatieproces van regelgevende afdelingen en verfijnen de toezicht en inspectievereisten.Verbeter het schakelsysteem voor het verwijderen van voedsel en het versterken van het toezicht op het voedselbehandelingsproces van het probleem.

Moedig voedselproductie en operatie -ondernemingen aan om relevante certificering en strikt certificeringsbeheer te verkrijgen.Verbetering van het industriële beleid, bevorderde structuuroptimalisatie en verbetert continu het niveau van modernisering, grote schaal en standaardisatie van de voedingsindustrie.Versterk het beheer van traceerbaarheid van voedselkwaliteit en veiligheid, vestigt een geluidstraceerbaarheidssysteem, versterken de productie- en operatierecords zoals planten en fokken, voedselproductie en -verwerking, voedselcirculatie, cateringdiensten, voedselimport en export van voedsel, en exporteren en exporteren .Gebruik technologieën zoals het internet der dingen om een ​​volledig beheersysteem op te zetten voor voedselveiligheid, coördineren de constructie van verschillende traceerbaarheidssystemen voor voedselveiligheid, traceer de codevereisten uniform en zorgen voor de integriteit en compatibiliteit van de traceerbaarheidsketen.Stel geleidelijk een nationaal onderling verbonden controlesysteem voor verificatie van de voedselveiligheid Verificatie op en promoot de oprichting van elektronische onderzoekssystemen zoals kwalificatiecertificaten en inspectierapporten.

(5) Systeem van het toezicht van voedselveiligheid importeren en exporteren.

Versterking van de toezicht op de import en de exporteren van voedselveiligheid, het risicovolle systeem van import en exporteren verbeteren, de kwaliteit en veiligheidsmonitoring van import en exporteren van voedsel versterken en de veiligheid van import en exporteren zorgen voor voedsel.Verbeter het import -supervisiesysteem voor voedselveiligheid verder op basis van risicoanalyse en internationale praktijk.Implementeer het toelatingssysteem strikt, versterkt de inspectie en evaluatie van het voedselveiligheidssysteem van geëxporteerde nationale voedingsmiddelen, implementeer effectief het registratiesysteem van geïmporteerde voedselfabrikanten en overzeese exporteurs of archiveringssystemen, en zorg ervoor In overeenstemming met nationale nationale nationale normen in mijn landelijke essentieVerbetering van de reputatie -records van buitenlandse voedselfabrikanten, import en exporteurs en verkoper, verbetering van het importvoedseltraceerbaarheidssysteem, bevordert de toepassing van geïmporteerde pre pre -packaging voedseletiketbeheersystemen en implementeer effectief traceerbaarheidsbeheer van geïmporteerd voedsel.Verbeter het export van het exporteren van het supervisiesysteem voor voedselveiligheid van bronaanvraag, procesbegeleiding en willekeurige inspectie van het product en het versterken van de constructie van het demonstratiegebied van de export van voedselkwaliteit en veiligheid.Versterking van uitwisselingen en samenwerking met belangrijke handelslanden en regio’s in de invoer en exporteert voorschriften voor voedselveiligheid, regelgevende maatregelen en informatie -delen.

(6) Systeem voor noodbeheer.

Formuleren en verbeteren van noodplannen.De regeringen van de lokale bevolking op alle niveaus en afdelingen voor het toezicht van voedselveiligheid zullen zo snel mogelijk formuleren en de noodplannen van de voedselveiligheid van de regio en de afdelingen continu verbeteren, en strikt de dagelijkse preventie en controle, monitoring van de publieke opinie, verborgen gevaren, noodverwijdering, noodverwikkeling, implementeren, VERVOKZAKING, INFORMATIE, INFORMATIE, INFORMATIE, INFORMATIE PUBLICE en andere institutionele maatregelen om noodboren van voedselveiligheid te organiseren.

Versterken van het bouwen van noodhulpcapaciteit.Stel en verbetert het noodopdrachtbeslissingssysteem, het rapport van het rapport van het voedselveiligheidsgebied en het systeem voor het vrijgeven van informatie over de noodmaterialen, het versterken van de reserve -reserve van de noodmaterialen en verbeteren het niveau van noodinspectietechnologie en noodhulpefficiëntie.Versterk de constructie van noodteams en bouw het team van het voedselveiligheid toe als de basismacht, met het preventie- en controle- en medisch behandelingsteam van ziekten op alle niveaus als professionele troepen, en het voedselveiligheidsvolgieteamsysteem met coördinator, informatieofficier en Vrijwilligers als aanvullende macht.

(7) Uitgebreide coördinatiesysteem.

Verbeter geleidelijk het regelgevende systeem van de voedselveiligheid, verduidelijkt de toezichtverantwoordelijkheden van relevante afdelingen, elimineer kruisverantwoordelijkheden en kloof in toezicht; verbetering van het uitgebreide coördinatiemechanisme van het toezicht van de voedselveiligheid, de constructie van uitgebreide coördinatiemogelijkheden en de effectiviteit van de effectiviteit .Versterk de coördinatie en koppeling tussen de centrale en lokale en afdelingen en regio’s, en bevorder de bouw van informatisatie -informatisatie van voedselveiligheid, verbetert mechanismen zoals het delen van middelen, gezamenlijke wetshandhaving, informatiemelding, verborgen gevaaronderzoek, noodverbinding, ongevallenverwijdering en andere mechanismen ; Het opzetten en verbeteren van de afdelingen voor openbare beveiliging en afdelingen voor voedselveiligheid omgaan met het samenwerkingsmechanisme van de zaak en bevorderen de oprichting van een speciaal onderzoeksteam voor voedselveiligheid voor openbare beveiligingsorganen.Selecteer verschillende steden en provincies om uitgebreide piloten voor wetshandhaving uit te voeren, en door relatief gecentraliseerd toezicht op wetshandhavingspersoneel en apparatuur, integreren de voedselveiligheidstoezicht en wetshandhavingskrachten van verschillende afdelingen volledig en bevordert de oplossing van zwakte en dispersie van gras – Roots toezicht Krachten.Verbeter het beoordelings- en evaluatiesysteem en versterken de toezicht, inspectie en evaluatie van voedselveiligheidswerk bij lokale overheden en afdelingen.Stel een maat voor schendingen van voedselveiligheid en discipline verantwoordelijkheden en implementeren strikt toezichtverantwoordelijkheden.

Versterken van de verantwoordelijkheid van het territoriale beheer van voedselveiligheidswerk op provinciaal niveau, het versterken van het leiderschap, de organisatie en coördinatie van toezicht van voedselveiligheid, het werk van voedselveiligheidsonderzoek in de regio’s economische en sociale ontwikkelingsplanning en overheidswerkbeoordelingsdoelen, formuleren en organiseren van het Organisatie implementeert het jaarlijkse plan van het toezicht van de voedselveiligheid; verhoogt de investeringen effectief, versterken de constructie van toezicht op de voedselveiligheid, rustig personeel uit dat compatibel is met verantwoordelijkheden van de voedselveiligheid, zorgen voor fondsen en werkomstandigheden en verbetert het niveau van apparatuur op alle niveaus , vooral gras -roots supervisieteams.Versterk de toezicht op belangrijke variëteiten van belangrijke variëteiten zoals belangrijke voedselproductiegebieden, belangrijke voedselproductie en operatie -ondernemingen en kindervoedsel, voedseladditieven, enz.; Versterk het toezicht op zwakke voedselveiligheidsgebieden zoals landelijke en stedelijke gebieden en promotie en promotie Het toezicht op kwaliteits- en veiligheidstoezicht van landbouwproducten in steden en provincies. Institutionele capaciteitsopbouw, het opzetten en verbeteren van openbare dienstverleners in de kwaliteits- en veiligheidstoezicht op landbouwproducten en townships versterken het uitgebreide beheer van keukenafval en versterken Bevorder het gebruik van gebaseerd op resource.

(8) Systeem voor wetenschap en technologie.

Verbetering van het ondersteuningssysteem van de voedselveiligheidstechnologie van mijn land, het versterken van de bouw van wetenschappelijke en technologische ondersteuningsmogelijkheden, het verbeteren van het niveau van wetenschappelijk onderzoek en bieden theoretische begeleiding en technische ondersteuning voor het toezicht van de wetenschap van de voedselveiligheid.Verhoog de ondersteuning en versnelling van de oplossing van wetenschappelijke en technologische problemen op het gebied van voedselveiligheid.Bevordering van de bouw van voedselveiligheidsdisciplines, het versterken van de professionele opleiding in voedselveiligheid, het versterken van de training van wetenschappelijke en technologische talenten en bouw een professioneel onderzoeksteam voor voedselveiligheid met onafhankelijke innovatiemogelijkheden.Integratie van wetenschappelijke en technologische bronnen zoals administratieve afdelingen, hogescholen, wetenschappelijke onderzoeksinstituten en branchebedrijven en concentreer hun inspanningen om platforms op het gebied van voedselveiligheid op hoge voedselveiligheid te creëren.Versterk de algehele coördinatie van wetenschappelijke en technologische bronnen op het gebied van voedselveiligheid en bevorder de ontwikkeling, delen en efficiënt gebruik van wetenschappelijke onderzoeksinstrumenten en apparatuur, wetenschappelijke gegevens, enz.Versterking van internationale beurzen en samenwerking, tijdig introduceren, absorberen en gebruiken van internationale geavanceerde technologische prestaties; verbeteren het vermogen van onderzoek naar voedselveiligheidstechnologie om onafhankelijk te innoveren en het niveau van onafhankelijkheid te verbeteren.Bouw databases voor voedselveiligheidstechnologie, omvatten basisgegevens van voedselveiligheid en wetenschappelijke onderzoeksresultaten en realiseer het delen van onderzoeksinformatie over voedselveiligheid.Versterk de uitgebreide demonstratie van voedselveiligheidstechnologie verder, bevordert het gebruik van de prestaties van onderzoek naar voedselveiligheid en versterken de veiligheidsbeoordeling vóór het gebruik van wetenschappelijke onderzoeksresultaten.Stel een nationale bibliotheek van de expert van voedselveiligheid op om technisch overleg te bieden voor werkzaamheden voor voedselveiligheid op alle niveaus om moderne informatiecommunicatiemethoden te gebruiken.

(9) Integriteitssysteem voor voedselveiligheid.

Versterk het bewustzijn en de integriteit van de eerste verantwoordelijke persoon van voedselproductie en -operators, en dring er bij voedselproductie en operators op aan om de hoofdverantwoordelijkheid te verfijnen en te implementeren.Vertrouwen op het reële systeemsysteem en ID -informatie over de code van de organisatie, zullen we de creditbestanden van verschillende voedingsmiddelen en operators volledig opstellen en dynamisch bijwerken, de archiefinformatie verfijnen en verbeteren en geleidelijk de elektronicalisering van kredietarchieven en geleidelijk realiseren het landelijke netwerk.Versnel de constructie van het integriteitssysteem van de voedselproductie- en operationele industrie, verbetert de verzameling, openbaarmaking en gebruikssysteem van kredietinformatie, bevordert het delen van kredietinformatie en verbetert het mechanisme van beloning en straf.Stel de implementatie van het “blacklist” -systeem op, publiceer tijdig de informatie over voedselveiligheid van de productie en exploitanten, verhoogt de frequentie van toezicht en inspectie van productie en exploitanten met slechte kredietrecords en beperk financieringskrediet, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik, landgebruik. , enz., Ondersteuning op het gebied van technische hervorming en merkteelt.Geef volledig spel aan de rol van industriële verenigingen, versterken het marktmanagement, standaardiseer, begeleid en dringt u aan in de industrie zelfdiscipline, creëer een voedselveiligheids- en integriteitsomgeving en cultiveer voedselveiligheid en integriteitscultuur.

(10) Onderwijs- en trainingssysteem.

Implementeer de “Food Safety Propaganda Education Outline (2011-2015)” en vestig een relatief volledig mechanisme voor voedselveiligheid.Regular science science educatie uitvoeren door verschillende vormen, populair maken van kennis van voedselveiligheid en het verbeteren van de basiskennis van openbare voedselveiligheid.De hoofden van overheids- en regelgevende afdelingen op alle niveaus en regelgevende afdelingen en personeel van de voedselveiligheidstoezicht versterken de opleiding van wetten en voorschriften, normen, wetenschappelijke kennis, professionele technologie voor regelgeving, noodhulpmogelijkheden, enz.Versterk de training van werknemers van verschillende voedselproductie- en bedieningseenheden.Versterk de professionele en technische opleiding van technische training voor inspectie -instellingen op alle niveaus, met name gemeentelijke en provinciale inspectiebureaus.Versterk de training van op voedsel gebaseerde ziektediagnose en behandelingstechnologietraining voor medische en gezondheidsinstellingen.Moedig hogescholen en universiteiten, wetenschappelijk onderzoeksinstituten, medische en gezondheidsinstellingen en industriële organisaties aan met professionele en technische mogelijkheden om voedselveiligheidsgerelateerde training te geven.Stel een effectief risico -uitwisselingsmechanisme op, deblokkeer de kanalen voor uitwisselingen en versterken uitwisselingen tussen regeringen, ondernemingen, publiek en media.Versterk de uitwisselingen van voedselveiligheid en samenwerking met internationale organisaties zoals de Wereldgezondheidsorganisatie, de Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties, de Wereldhandelsorganisatie en de International Food Code.

Sociaal toezicht aanmoedigen en ondersteunen.Versterking van de vrijgave van informatie over voedselveiligheid en het oplossen van twijfels, het actief begeleiden van sociale publieke opinie, ondersteunende mediawetenschappen, nauwkeurige en objectieve rapporten en het beter spelen van de rol van toezicht van de publieke opinie.Verifieer en onderzoek ernstig en onderzoek ernstig en onderzoek met voedselveiligheidsproblemen in de media, en geef beloningen en lof voor nieuwsmedia die belangrijke aanwijzingen ontdekten.Geef de rol van massale toezicht op de rol van massale toezicht, richt op landelijke en gemeenschapsveiligheidscoördinatoren en informatie -officieren; klachten van consumenten, rapporten en bekritiseert kanalen, implementeren een prijzenrapportagesysteem, geleidelijk een uniforme telefoongesprek met voedselveiligheid op, de voedselveiligheid. Klachten accepteren snel en efficiënt verwijderingsmechanisme.

Ten vierde, belangrijke bouwprojecten

Tijdens de periode “Twaalfde vijf jaar plan”, voor de zwakke banden en uitstekende kwesties van het supervisiesysteem voor voedselveiligheid, concentreerde het zich op de bouw van 9 belangrijke projecten waarbij de wereldwijde, afdelingen en regio’s betrokken waren.

(1) Nationale normen voor voedselveiligheid.

Versterking van het vermogen om het standaardsysteem voor voedselveiligheid te herzien, de schone -up en integratie van de huidige relevante normen voor voedselveiligheid te versnellen en de nationale standaard voor voedselveiligheid uniform aan te kondigen; Standaarden voor voedselverontreinigende stoffen, normen voor inspectiemethoden en belangrijke productnormen.

(2) Monitoring- en evaluatiecapaciteitsopbouw.

Voeg geleidelijk voedsel en eetbare landbouwproductrisico’s toe om winkels te bewaken, de reikwijdte van monitoring, monitoringindicatoren en monsters toe te breiden en geleidelijk de risicovorder uit te breiden van provincies, steden en provincies tot gemeenschappen en dorpen, die het hele proces van landbouwgrond tot eettelanden dekken.Stel een uniforme nationale voedselveiligheidsrisico op het monitoren van de database, tijdig en in een tijdige en volledige insluiting van voedselverontreinigende stoffen en schadelijke factoren, kwaliteit en veiligheid van eetbare landbouwproducten, voedselkwaliteit en veiligheid, verwerking van voedselproductie en import en exporteren voedselrisico’s, gezondheidsvoedsel, gezondheidsvoeding Kwaliteit en veiligheid, voedselrisico’s van voedsel en consumptie, voedselrisico’s, voedselrisico’s, voedselrisico’s, het monitoren van gegevens zoals voedselgerichte ziekten, giftige en schadelijke stoffen en de toxicologische gegevens en totale gegevens over voedingsonderzoek.Verbetering van de werkgarantiescondities van het nationale risicobeoordelingsagentschap op nationaal niveau, trek uitstekende professionele talenten aan door effectieve maatregelen, focus op het versterken van het voedselveiligheid Risico Monitoring Reference Laboratory, monitoring Kwaliteitscontrole, risicovolle gegevensverzameling en -analyse, evaluatie en vroege waarschuwingstechnologie Onderzoek en applicatie, applicatie voor informatietechnologie, applicatie voor informatietechnologie, applicatie voor informatietechnologie, toepassing voor informatietechnologie, applicatie voor informatietechnologie en toepassing voor informatietechnologie en applicatie voor informatietechnologie, internationale beurzen en samenwerking en andere velden van capaciteitsopbouw.

(3) Inspectie- en detectiecapaciteitsopbouw.

Om de behoeften van regionale distributie en daadwerkelijk toezichtwerkzaamheden te overwegen, in overeenstemming met de principes van “het huidige vermogensniveau, verantwoordelijkheden en vraag verbeteren, invullen en aanvullen, herhaaldelijk constructie vermijden en het delen van middelen realiseren”, het formuleren en implementeren van het Vermogen en implementatie van instellingen voor voedselveiligheidsinspectie op alle niveaus op apparatuur en het uitrusten van normen om het vermogensniveau van bestaande inspectie -instellingen te verbeteren, de inspectiemogelijkheden van voedselveiligheid op alle niveaus te coördineren en te versterken, met name om de meest dringende behoefte, de zwakste koppelingen, de zwakste koppelingen, De constructie van inspectiemogelijkheden van voedselveiligheid in de centrale en westerse regio’s en grassroots -voedingsmiddelen.Over het algemeen bereiken verschillende nationale inspectiebureaus voor voedselveiligheid het internationale geavanceerde niveau en hebben ze sterk wetenschappelijk onderzoeks- en ontwikkelings- en arbitrage -inspectiecapaciteiten; heb mijn land de volledige projecten die nodig zijn door de nationale normen voor voedselveiligheid worden bevestigd; Laboratoriuminspectiecapaciteiten en snelle lokale voedselsoorten, belangrijke voedselkwaliteits- en veiligheidsprojecten Inspectiemogelijkheden; provincies (steden, districten) hebben laboratoriuminspectiemogelijkheden en op locatie -kwalitatieve snelheidstestmogelijkheden voor gemeenschappelijke micro -organismen, zware metalen en fysische en chemische indicatoren.De specifieke bouwtaken worden geïmplementeerd via het speciale bouwplan voor inspectie en testmogelijkheden van voedselveiligheid geformuleerd door relevante afdelingen.

Actief en gestaag bevorderen de integratie van inspectiebronnen op county -level, en stimuleer provinciale en gemeentelijke inspectiebronnen om te integreren volgens de feitelijke situatie.Selecteer een aantal steden en provincies om te piloten om het effectieve model van optimalisatie en integratie van middelen voor voedselinspectie te verkennen, realiseer een uniform gebruik van personeelsapparatuur, plan uniform van inspectietaken te regelen, inspectiefondsen uniform te beheren en inspectie te delen.Voor gebieden die resultaten hebben behaald in de integratie van middelen, biedt de staat prioriteitsondersteuning in bouwfondsen.

(4) Standaardiseer de apparatuur van supervisieteams.

Formuleer en implementeer normen voor het toezicht van de voedselveiligheid en wetshandhavingsapparatuur, het versterken van provinciale, gemeentelijke en provinciale regelgevende teams en voedselveiligheid ongeval voor professionele teams standaardisatie -apparatuur in combinatie met de lokale actualiteiten, in overeenstemming met de principes van vulling en voltooiing van het vullen en voltooien van Geschiktheid, het zal worden uitgerust met snelle detectie op -site testen ter plaatse. wet.In het bijzonder is het noodzakelijk om de apparatuurapparatuur van het toezicht van de provincieniveau te versterken en technische ondersteuning te bieden voor dagelijkse toezicht op frontline wetshandhavers.

Vertrouwen op bestaande middelen en de bijzonderheid van incidenten met voedselveiligheid, zullen we de reserves van noodmaterialen zoals schaarste testen en eerste gemiddelde medicijnen versterken.Versterk de capaciteitsreserves van de nationale voedingsveiligheidsvoorraden noodproductie en distributie, verlicht de piekvraag voor belangrijke noodvoorraden en verminderen de reguliere reservedruk; verbetering van de noodvoorraden en nooddistributiesysteem om de tijdige levering van noodvoorziening te waarborgen.

(5) Constructie van traceerbaarheidssysteem voor voedselveiligheid.

In overeenstemming met het principe van geleidelijke vooruitgang, bereik je eerst elektronische traceerbaarheid in zuigelingenmelkpoeder en rauw melkpoeder, vlees, groenten, wijn, alcoholproducten, gezondheidsvoedsel en breiden zich geleidelijk uit naar andere belangrijke voedselvariëteiten.

1. Elektronisch traceerbaarheidssysteem voor zuigelingenmelkpoeder en grondstofmelkpoeder.Het elektronische traceerbaarheidssysteem voor babyformule en rauwe melkpoeder van het landelijke netwerk om een ​​landelijk netwerk op te bouwen, kan de reële tijd volgen en monitoring van melkbronnen, inkoop, productie, fabriek en transport tot de verkoopterminal snel kunnen worden geïdentificeerd in elke link.Bevorder de constructie van traceerbaarheidsfaciliteiten voor elektronische informatie in ondernemingen van productie en circulatie.Selecteer een uniforme traceerbare methode en technisch platform, identificeer, registreer en wissel van traceerbaarheidsinformatie en maak contact op met informatie over wetshandhaving om het delen van belangrijke gegevens tussen ondernemingen, markten en overheidsdiensten te realiseren; .

2. Verse landbouwproductkwaliteit en veiligheidssysteem voor veiligheid.Met “groentemanden” -producten zoals groenten, vlees en zoetwatervissen als de belangrijkste traceerbare objecten, bouwen ze een nationale, provinciale, gemeentelijke en provinciale landbouwproductkwaliteit en veiligheidsplatform voor veiligheidsbeheer op de veiligheid om kruisafdekkingen te realiseren en te kruisen – Regionale traceerbaarheidsinformatie delen, vormen een interconnectie en vormen een interconnectie.Geleide in de productiesessie actief de belangrijkste productiegebieden van verse boerderijproducten en “drie producten en één standaard” product en “drie parken” (drie tuinen “(groenten, fruit, thee -standaardparken, bestabele en pluimvee -fokstandaarddemonstratievelden, begeleiden. Aquatic Health Farms) en andere gestandaardiseerde demonstraties) De bouw van het district, implementeerde de nauwkeurigheid van de landbouwproductlogo’s en informatiebeheer van productiearchieven in alle belangrijke productiegebieden en gestandaardiseerde demonstratiezones van verse landbouwproducten volledig geïmplementeerd.In de circulatiesessie ondersteunende steden die beginnen met de constructie van traceerbaarheidssystemen voor vlees- en plantaardige circulatie, het versterken van het beheer van logo’s van landbouwproducten, het promoten van cycloonkaartjes en elektronische inkoop- en verkooprekeningen.De technische normen van uniforme traceerbaarheid als gemiddelden nemen, de convergentie van de plaats van herkomst versterken met de markttoegang, de traceerbaarheid en het delen van informatie over elke link realiseren en een volledig proces van traceerbaarheidssysteem creëren van de bron van planten en fokken naar de consumententerminal.

3. Alcohol Elektronisch traceerbaarheidssysteem.In overeenstemming met de principes van “bedrijfsleiderschap, overheidspromotie, handige traceerbaarheid en merkdemonstratie”, gebruiken we internet en andere technologieën om het nationale alcoholische elektronische traceerbaarheidssysteem op te zetten; Werk van traceerbaarheid en promoot het geleidelijk.Aanvankelijk een geïntegreerde oplossing opgezet voor anti -counterfeiting en traceerbaarheidsbeheer van wijnproducten, het informatiebeheernetwerk van het groothandelsproces in de circulatie verbeteren en het beoordelingsmechanisme van de verantwoordelijkheden van operators en consumentenbegeleiding in de links van de retail- en consumentendienst verbeteren. Associatie, verantwoordelijkheidsverbinding en eerbetoon aan het vertrouwen van het Internet of Things hebben de basis gelegd en realiseren zich aanvankelijk de traceerbaarheid van de bronnen van alcoholproducten, verifiëren en verantwoordingsplicht.

4. Elektronisch traceerbaarheidssysteem voor gezondheidsvoedsel.Op basis van de piloot is het National Unified and Algifensive Healthy and Safe Electronic Traceerability System gebouwd.Gebruik informatietechnologie om een ​​nationaal, provinciaal, gemeentelijk en provinciaal niveau van niveau vier -niveau traceerbaarheid managementplatform op te bouwen, de interconnectie van informatie en werking van alle aspecten van productie en werking te realiseren, en elektronisch beheer van productlicenties, productievergunningen, claims, claims, te implementeren, en koop- en verkooprekeningen.Begeleid en dring er bij ondernemingen op aan om verschillende productiesystemen en werking te implementeren en fabrikanten aan te moedigen om de bouw van elektronische anti -counterfeiting en kwaliteits- en veiligheidstraceerbaarheidssystemen uit te voeren.Stel een uniform informatie -onderzoeks- en klachtensysteem op om alle aspecten van de samenleving aan te moedigen om te informeren en toezicht te houden.

(6) Informatieplatform van nationale voedselveiligheidsplatform.

Versterk het top -niveau ontwerp van de informatisatie van de informatisatie van voedselveiligheid en richt een nationaal platform voor voedselveiligheidsinformatie op (zie hieronder) in overeenstemming met de uniforme inzet van de nationale grote informatietechniekconstructieplanning, een nationaal platform voor voedselveiligheidsinformatie op te zetten met volledige functies, Unified Standards, Information Sharing en Interconnection.Het National Food Safety Information Platform bestaat uit een hoofdsysteem (een nationaal, provinciaal, stads- en provinciale platform) en gerelateerde subsystemen van verschillende regulerende afdelingen voor voedselveiligheid.Het hoofdsysteem vormt een horizontaal verbindingsnetwerk met de subsystemen.

State Food Safety Information Platform Satellietdiagram

Het nationale platform dat afhankelijk is van de bouw van het National Food Safety Risk Evaluation Center; georganiseerd.Technologie, industrie en informatisatie, milieubescherming, milieubescherming, landbouw, bedrijf, gezondheid, industrie en handel, kwaliteitsinspectie, voedsel, voedsel, voedsel en drugstoezicht en andere afdelingen vereisen het bouwsubsysteem volgens de functionele arbeidsafdeling en het hoofdsysteem functie.Het hoofdsysteem van het National Food Safety Information Platform is verbonden met de subsystemen en strekt zich uit tot de terminal van het informatiegebruik.Het hoofdsysteem moet de reële en volledige oproepen van de gegevens van elk subsysteem realiseren en het kan in realtime informatie geven zoals vroege waarschuwing aan verschillende terminals.Elk subsysteem realiseert het delen van informatie via het hoofdsysteem.Relevante afdelingen in verschillende regio’s en relevante afdelingen kunnen hun functies uitbreiden op basis van het platform volgens werkbehoeften.

De constructie van het nationale platform voor voedselveiligheidsinformatie moet volledig gebruik maken van de bestaande informatiebronnen in overeenstemming met de principes van stappen -door -step implementatie en geleidelijke integratie. Relevante eenheden zijn georganiseerd.Tijdens het “twaalfde vijfjarenplan” -periode, informatisatieconstructie van monitoring, inspectie, wetshandhaving en voorschriften en normen.

(7) Ondersteuning van voedselveiligheidsvoorziening Mogelijkheden Constructie.

Via het nationale wetenschaps- en technologieplan, fondsen of speciale kanalen, vergroten de investeringen in onderzoek en ontwikkeling van voedselveiligheidstechnologie en richten ze zich op het concentreren op 7 aspecten van wetenschap en technologieonderzoek.Ten eerste zullen we ons in termen van theorie en methoden voor voedselveiligheid management richten op het bestuderen van strategieën voor voedselveiligheid, regelgevende systemen, voorschriften, standaardsystemen, belangrijk beleid, enz., En een uitgebreid evaluatie -indexsysteem voor voedselveiligheid in mijn land op te zetten.Ten tweede, in termen van onderzoek naar voedselveiligheidsrisicobeoordeling, focus op onderzoeksrisicobeoordelingstechnologie, nieuwe technologieën, nieuwe processen, nieuwe materialen risicobeoordeling en evaluatie met hoge risico’s van verontreinigende stoffen, relevante evaluatiemodellen en databases op te stellen en de verontreinigende stof van mijn land te verkrijgen en te verkrijgen Parameter van de evaluatie van blootstelling evaluatie.Ten derde zullen we ons in termen van voedselveiligheidsnormen concentreren op uitgevoerd gerelateerd basisonderzoek naar belangrijke verontreinigende stoffen, schimmeltoxines, pathogene micro -organismen en onderzoek naar voedseladditieve technologie.Ten vierde, in termen van inspectie- en testtechnologie- en apparatuuronderzoek en -ontwikkeling, richt het zich op het onderzoeken van giftige en schadelijke stoffen in voedsel- en eetbare landbouwproducten en illegale additieve detectietechnieken, en het ontwikkelen van nieuwe soorten snelle testen, online monitoringcontrole, uitgebreid voedselvergiftiging, uitgebreid voedselvergiftiging Diagnostische technologie en apparatuur.Ten vijfde, in termen van voedselveiligheid vroege waarschuwing en traceerbaarheid technologieonderzoek, het voedselveiligheid vroege waarschuwingssysteem, traceerability anti -counterfeiting informatiegegevenssysteem en op voedsel gebaseerde ziektetraceerbaarheidssysteem zijn gericht op de ontwikkeling van vroege waarschuwingssystemen voor voedselveiligheid.Ten zesde, in termen van agrarische gestandaardiseerde productie en volledige -proceskwaliteitscontroletechnologie, gericht op het milieuveiligheidsevaluatie -indexsysteem van eetbare productiegebieden voor landbouwproduct, de reparatie en zuivering van milieuvervuilingsfactoren in het productiegebied, het onderzoek naar het zware metaal , schimmel- en biologische toxine -eetbare landbouwproducten, en de ontwikkeling van hoge efficiëntie en lage toxiciteit nieuwe landbouwinputproducten zoals lage resterende pesticiden.Zevende, in termen van voedselproductiecirculatieproces, voert de migratie- en conversierecht uit van voedselverontreinigende stoffen met biologische cumulatieve effecten in de voedselketen en het onderzoek naar controletechnologie en mechanisme voor geneesmiddelenweerstand.

(8) De bouw van trainingsmogelijkheden voor voedselveiligheid.

Vertrouwen op administratieve hogescholen, feestscholen, hogescholen, hogescholen, wetenschappelijk onderzoeksinstituten en andere eenheden op alle niveaus, het versterken van de training van voedselveiligheid en het uitvoeren van regelmatige rotatie van voedselveiligheid voor relevante kameraden en afdelingen voor het toezicht van voedselveiligheid van lokale overheden en regelgevende regulering van de voedselveiligheid afdelingen.Versterk de bouw van trainingsmogelijkheden, verrijk de leraren, voer wetenschappelijk onderzoek uit, besluitvorming -consulting, schrijf leerboeken voor het trainen van voedselveiligheid, zet een reeks trainingscursussen voor voedselveiligheid op, verhoogde professionele onderwijsapparatuur, rubbereit gerelateerde experimentele instrumenten en modellen, bouw op, bouw Noodzakelijke voedselveiligheid Acculs Acculs Response Fysieke objecten en simulatietrainingssysteem.

(9) Voedselveiligheid Wetenschap Popularisatiecapaciteitsopbouw.

Versterk de constructie van popularization bronnen voor het populariseren van voedselveiligheid, integreer hoogwaardige wetenschapspopularisatie -bronnen zoals wetenschapspopularisatiegrafieken, populaire wetenschapsfilm en televisiewerken, populaire wetenschapstentoonstellingen en populaire wetenschapsbrochures, en bieden voldoende wetenschapspopularisatie reserves voor regelmaat en noodsituaties voor regelmaat en noodsituaties Populaire wetenschapspropaganda.Gebaseerd op internet om voedselveiligheid te bouwen Wetenschap Popularisatie Resource Support Platform, Open Food Safety Network Science Popularization Publicity Columns, en bieden gezaghebbende en handige digitale wetenschap Populalization Resource Sharing Services voor gras -roots organisaties om populaire wetenschapspropaganda van voedselveiligheid uit te voeren.Er zullen inspanningen worden geleverd om een ​​aantal boetiekwetenschappelijke popularisatiekolommen, programma’s en promotiefilms te creëren, volledig gebruik te maken van verschillende media, zoals kranten, radio, films, televisie, internet, mobiele telefoons, enz., En de publiciteit van voedselveiligheid vergroten Wetenschappopulatie.Stel een expertbibliotheek voor voedselveiligheid op en biedt regelmatig wetenschappelijke, gezaghebbende en tijdige wetenschapskennis voor voedselveiligheid voor alle sectoren van de samenleving.Platforms “face -to -face van wetenschappers en media” gebruiken om het wetenschappelijke communicatievermogen van de media te verbeteren en tijdig op te lossen.

Vijf, garanderen maatregelen

(1) Versterking van organisatorisch leiderschap.

Alle regio’s en relevante afdelingen moeten het hoogtepunt volledig begrijpen van het implementeren van het wetenschappelijke concept van ontwikkeling en het opbouwen van een harmonieuze samenleving, en de constructie van het supervisiesysteem voor voedselveiligheid volledig begrijpen. “, Verduidelijk de divisie van arbeid en planning van bouwtaken en begrijp verschillende taken volgens het plan en de stappen om ervoor te zorgen dat alle doelen worden bereikt zoals gepland en uitgebreid.

(2) Investering in financiering.

Stel een mechanisme voor financiële financiering in dat de taken van het toezicht van voedselveiligheid op alle niveaus overeenkomt. Alle aspecten van de samenleving.De centrale overheid heeft geïnvesteerd in de centrale en westerse regio’s en de basis.Strikt toezicht en beheer van projectconstructiefondsen om een ​​efficiënt en compliant gebruik van fondsen te garanderen.

(3) Beleidsmaatregelen verbeteren.

Volgens de vereisten van wetten en voorschriften zoals de voedselveiligheidswet, formuleren relevante ondersteunende beleidsmaatregelen en implementatieregels, versterken de coördinatie van de verbinding tussen het beleid en zorgen voor de soepele implementatie van de “planning”.Formuleer en implementeer preferentieel beleid, en moedig relevante regio’s, industrieën en ondernemingen aan om actief deel te nemen aan de bouw van belangrijke projecten van de “planning”.

(4) Verzekeringsverbinding versterken.

Speel effectief de algemene richtlijnrol van de “planning” voor de constructie van het supervisiesysteem voor voedselveiligheid tijdens het “twaalfde vijf -jaar plan” -periode en versterken de effectieve verbinding tussen relevante nationale planning, afdelingsplanning en lokale planning en “planning” .Relevante afdelingen in alle regio’s en verschillende regio’s moeten hun respectieve verantwoordelijkheden combineren en nauw samenwerken om ervoor te zorgen dat het jaarlijkse werkplan van voedselveiligheidstoezicht verbonden is met de “planning” en consciëntieus de taken en vereisten van de “planning” implementeren.

(5) strikt toezicht en evaluatie.