Search for:
  • Home/
  • Wetenschap/
  • Waarom belang hechten aan wetenschappelijk onderwijs tijdens de basisonderwijsfase?Het beste antwoord is hier

Waarom belang hechten aan wetenschappelijk onderwijs tijdens de basisonderwijsfase?Het beste antwoord is hier

Een enquête over 21 landen ter wereld toont aan dat hoewel Chinese kinderen eerst in de wereld in rekenkracht staan, ze slecht presteerden in de verbeelding.In het licht van dergelijke gegevens kunnen sommige mensen ten onrechte denken dat het intelligentieniveau van Chinese kinderen laag is.Maar dit is niet het geval.De hoofdoorzaak van dit fenomeen is dat Chinese ouders vaak te veel traditionele onderwijs benadrukken en vrijwel de denkvleugels van de kinderen binden, waardoor hun verbeelding geleidelijk ontbreekt.

Natuurlijk kunnen we het belang van traditioneel onderwijs niet ontkennen.Ouders dringen er bij hun kinderen op aan om elke dag Chinees, wiskunde en Engels te studeren.Tegelijkertijd moeten we echter ook meer aandacht besteden aan het wetenschappelijke onderwijs voor kinderen van kinderen.Sommige mensen kunnen het gevoel hebben dat het woord wetenschap een beetje ver weg en onbekend klinkt, maar in feite is de wetenschap nauw verwant aan elk aspect van ons leven.Van kleding, dieet, tot leven, reizen en entertainment, wetenschappelijke schaduwen zijn overal.Men kan zeggen dat het de kracht van de wetenschap is om sociale vooruitgang en welvaart te bevorderen.

Wat is wetenschap?

Waarom moeten wij en kinderen wetenschap leren?Voordat we deze vraag beantwoorden, laten we bespreken, wat is de wetenschap?

Kortom, de wetenschap is om met deze wereld om te gaan.

Dus waarom leren we wetenschap?Vooral voor kinderen zijn ze niet verplicht om onmiddellijk alle kennis, chemie of medische principes te beheersen.Wat nog belangrijker is, het cultiveren van hen heeft een wetenschappelijke manier van denken.Laat ze leren nadenken en de redenen achter verschillende fenomenen verkennen.Leer te beoordelen of de informatie de elementen van de wetenschap heeft, of deze logisch is en of er empirische ondersteuning is.

Wanneer kinderen problemen ondervinden, als ze nog een paar “waarom” kunnen vragen en geleidelijk meer objectieve wetten en wetenschappelijke kennis kunnen begrijpen en beheersen, zullen ze al op jonge leeftijd goede wetenschappelijke geletterdheid cultiveren.Op deze manier, ongeacht welke industrie ze kiezen om mee te doen, is het niet eenvoudig om misleaderd of verblind te worden.Vanuit een macro -perspectief zal een dergelijke wetenschappelijke geletterdheid grote bijdragen leveren aan het betere leven van mensen en grote bijdragen leveren aan de menselijke vooruitgang.Daarom is het leren van wetenschap niet alleen om kennis te verkrijgen, maar nog belangrijker, om een ​​wetenschappelijke manier van denken te cultiveren, zodat we de wereld rationeel en objectiever kunnen begrijpen en beter kunnen opschieten met deze wereld.

Verlicht nieuwsgierigheid en stimuleer het verlangen om te verkennen

De kinderen van het huis van de buurman zijn dit jaar de poort van de lagere school binnengekomen.Op de vraag naar de oorspronkelijke intentie hiervan, zei de moeder van de buurman hulpeloos: “De kinderen in de klas hebben een brede kennis en mijn kinderen hebben niet graag gelezen op jonge leeftijd. Ik ontdekte dat Chinese en wiskundecursussen nauw verbonden zijn met de wetenschap en het leren van fysica en chemie in de toekomst is onlosmakelijk verbonden met de basis van de wetenschap. “

Heeft u als ouder hoofdpijn voor de eindeloze problemen van uw kinderen?Ben je ooit nieuwsgierig geweest naar je kind?In feite is elk kind een natuurlijke ontdekkingsreiziger en zijn ze vol van nieuwsgierigheid en verlangen om te verkennen.Ze hebben deze wereld sinds de geboorte verkend: waarom is de hemel blauw?Waarom kunnen vogels in de lucht vliegen?Waarom stroomt er water in de kraan?

Daarom is het belangrijk voor kinderen om wetenschappelijk onderwijs te krijgen vanaf de kindertijd.Dit kan niet alleen hun uitgebreide exploratiemogelijkheden cultiveren, inclusief het stellen van vragen, het analyseren van problemen, het oplossen van problemen en het verifiëren van problemen, maar ook om hun cognitieve vermogen, samenwerkingsvermogen, exploratievermogen, algehele planningsvermogen, creatief vermogen, communicatievermogen uit te oefenen.Gebruik wetenschappelijk denken om de problemen in het leven op te lossen, jezelf voortdurend uit te dagen, je geest uit te oefenen in herhaalde pogingen en het vermogen van frustratie te verbeteren.Dergelijke onderwijsmethoden zullen ongetwijfeld een solide basis leggen voor de toekomstige ontwikkeling van kinderen.

Voordat de kinderen voet aan hun leren zetten, is de eerste taak van ouders om hun mentaliteit aan te passen.Tegenwoordig ontwikkelt de samenleving zich snel en worden kinderen geconfronteerd met allerlei soorten cursussen.Is het doel van het leren van deze cursussen echter alleen om hen vorm te geven tot “muzikanten”, “artiesten” of “dansers”?

het is niet waar.We hopen ook dat de volgende generatie niet alleen rijke kennis en vaardigheden zal beheersen, maar ook de juiste waarden en nobele teelt heeft.Ze moeten de beschaving door mensen kunnen waarderen en de verschillende schatten kunnen waarderen die zijn achtergelaten door de menselijke geschiedenis, waaronder muziek, kunst, sport en wetenschap.

Op basis van deze verwachting hebben we kinderen gevraagd om vanaf jonge leeftijd kwaliteitsonderwijs te krijgen.Wetenschappelijk onderwijs is er een belangrijk onderdeel van.Het doel is niet alleen om wetenschappelijke kennis te onderwijzen, maar ook om kinderen in staat te stellen fundamentele wetenschappelijke concepten te beheersen, hun nieuwsgierigheid te verlichten, hun verlangen om te verkennen, hun creativiteit te stimuleren, om hun interesse en liefde voor wetenschappelijke essentie te cultiveren

Hier wil ik ouders eraan herinneren om wetenschapseducatie niet te behandelen met een utilitaire houding en niet blindelings trainingskinderen tot wetenschappers na te streven.Deze mentaliteit zorgt ervoor dat kinderen alleen pijn voelen en kunnen niet echt de vreugde van het leren ervaren.We moeten kinderen aanmoedigen om een ​​open en inclusieve mentaliteit te verkennen en te oefenen, zodat ze vrij kunnen vliegen in de wetenschappelijke wereld en de charme van de wetenschap kunnen voelen.

Waarom is wetenschapseducatie in het basisonderwijsstadium belangrijk?

Veel ouders hebben misschien twijfels: is het te geavanceerd om kinderen voortijdig in de wetenschap te laten komen?In dit opzicht is ons antwoord altijd hetzelfde: “Maak je geen zorgen.”Wetenschappelijk onderzoek heeft bevestigd dat 4-12 jaar oud niet alleen een periode van snelle ontwikkeling van de intelligentie van kinderen is (waarvan 80%is voltooid vóór 8 jaar oud), maar ook een gouden periode om denkmodellen op te zetten en goede gewoonten te ontwikkelen .De manier van denken en gewoonten van een persoon wordt vaak sinds de kindertijd gevormd.

Denk aan de scène van Du Jiang met Humm om deel te nemen aan variëteitshows. Toont alleen de slimme en wijsheid van Humm, maar weerspiegelt ook het belang van wetenschappelijke verlichting.

Wat nog meer verrassend is, is dat wanneer veel volwassenen niets weten over Bracken, de 4 -jarige humming zelfverzekerd kan zeggen: “Bloody is voor dinosaurussen.” is niet te vroeg om te wachten op de basisschool of de middelbare school.

Wanneer kinderen echter naar de lagere school of de middelbare school gaan, richt wetenschappelijk onderwijs in de klas zich vaak op het afleggen van de test.Dergelijke onderwijsmethoden kunnen ervoor zorgen dat kinderen wetenschappelijke abstractie voelen, moeilijk te begrijpen en saai te begrijpen, wat hun leerbelangen en prestaties zal beïnvloeden.

Daarom is het wetenschappelijk verlicht voor kinderen van jonge leeftijd en de abstracte fysieke concepten worden weergegeven in een levenslang voorbeeld om een ​​proces van geleidelijk contact en begrip te hebben. Om zeer moeilijke wetenschapswetenschappenkennis te accepteren en grondig te leren.