Search for:
  • Home/
  • Onderwijs/
  • LIDESHU -mensen zijn de fundamentele taak van onderwijs

LIDESHU -mensen zijn de fundamentele taak van onderwijs

  Wie en hoe mensen te cultiveren zijn altijd de fundamentele kwestie van partij- en staatsonderwijs geweest.Sinds het 18e nationale congres van de Communistische Partij van China, vereist het centrale comité van de partij met de hoogste kameraden van leiderschap, aangezien de kern het onderwijsbeleid van de partij volledig vereist, zich aan het onderwijs te houden voor de constructie van de socialistische modernisering, de mensen te dienen en de mensen te nemen als het Fundamentele taak van onderwijs en het cultiveren van de educatieve mensen om te cultiveren.De opperste secretaris richt zich op de algehele situatie, begreep de sleutel, heeft veel reikwijdte en beantwoordde diepgaand een reeks belangrijke kwesties zoals wat voor soort getrainde mensen, die mensen moeten cultiveren en hoe mensen te trainen. Actierichtlijnen.

  (1) Opleiding op alle niveaus moet zich houden aan de mensen van Lindu

  Na de oprichting van de Volksrepubliek China, was het pas in het 16e nationale congres van de partij.Kameraad Mao Zedong wees op in 1957: “Ons onderwijsbeleid moet worden ontwikkeld in termen van moreel onderwijs, intellectueel onderwijs en sport. Op de Educational Work Conference,” moeten de opgeleide mensen worden ontwikkeld in de aspecten van moreel onderwijs, intellectueel onderwijs, en sport, en worden culturele werknemers met socialistisch bewustzijn. “In 1982 bepaalt de 46e van de” Constitution of the People’s Republic of China “-artikel:” De nationale trainingsjongeren, jongeren, kinderen en kindermoraliteit, intelligentie en fysieke fitheid hebben zich op een all -round manier ontwikkeld. “In 1995 bepaalde artikel 5 van de onderwijswet van de Volksrepubliek China dat” onderwijs de modernisering van socialistische modernisering moet dienen en met dezelfde moet zijn met de modernisering van socialist Constructie. Ontwikkeling van moraliteit en fysieke schoonheid.

  Het rapport van het 17e nationale congres van de Communistische Partij van China stelde voor dat ‘zich houden aan het opleiden van mensengericht, moreel onderwijs eerst, kwaliteitseducatie implementeren, het niveau van modernisering van onderwijs verbeteren, socialistische bouwers en opvolgers cultiveren met een uitgebreide ontwikkeling van moraliteit, Intellectuele en fysieke schoonheid, “, voor het eerst”, mensen opleiden is de eerste, morele opvoeding eerst.Het rapport van het 18e nationale congres van de Communistische Partij van China benadrukte verder dat de bevolking van Lide Shushu als de fundamentele taak van onderwijs en de bouwers en opvolgers van de oorzaak van het socialisme met Chinese kenmerken heeft gecultiveerd.De positionering van “Lide Shuren” bevindt zich hierboven “uitgebreide ontwikkeling”. De educatieve theorie van de partij heeft de diepgaande betekenis van de volgende drie niveaus:

  De eerste is dat Lideshu de aard van het onderwijs onthult en het nieuwste begrip is van de essentie van onderwijs.De essentie van onderwijs is om mensen te cultiveren.Het 18e nationale congres van de Communistische Partij van China als de fundamentele taak van onderwijs is ongetwijfeld een nieuw begrip van hoe onderwijs de essentie van mensen cultiveert.

  De tweede is dat de mensen van Merido de prominente positie van morele opvoeding in de alomvattende ontwikkeling van mensen onthulden en benadrukken dat het bevorderen van de morele groei van mensen de primaire taak van onderwijs is.

  Ten derde onthullen de Lishu -mensen de dialectische relatie tussen morele ontwikkeling en de alomvattende ontwikkeling van mensen, en benadrukt dat morele groei de fundamentele garantie is voor de uitgebreide ontwikkeling van mensen, en weerspiegelt het diepgaande begrip van de partij van de wetten van het onderwijs.De hoogste leider vereist dat allerlei scholen op alle niveaus zich aan de mensen moeten houden.Toen hij het zevende nationale congres van het Chinese jonge pioniersteam ontmoette, stuurde hij een bericht van alle etnische groepen van alle etnische groepen in het hele land.Om de richtlijnen te leren om een ​​persoon te zijn, moeten we de traditionele deugden van de Chinese natie leren en erven, leren en nieuwe socialistische stijl bevorderen, het liefdesleven houden, dankbaarheid begrijpen, vriendelijk zijn met anderen, eerlijk zijn en ernaar streven om het te leren en te oefenen kernwaarden van het socialisme.Op 1 oktober 2013 vroeg hij de school om de heilige taken van de school aan te nemen, mensen te onderwijzen en te informeren in een brief aan de studenten die zijn aangesloten bij de Centrale Universiteit van Ethnology.Van de 105e verjaardag van de oprichting van de Universiteit van Tsinghua, benadrukte hij dat Tsinghua University op een nieuw startpunt zich aan de juiste richting moet houden, zich aan de mensen moet houden en het land moet dienen, en hervormen en innoveren.

  De fundamentele taak om het Lideshu -volk te onderwijzen, heeft een onderscheidende kenmerken van de tijd.Met de komst van economische globalisering, informatisatie en post -industriële samenleving worden de morele uitdagingen waarmee mensen worden geconfronteerd, steeds ernstiger.Om de zachte kracht van mijn land te verbeteren, om de grote verjonging van de Chinese natie te bereiken, morele opvoeding te versterken en de morele beschaving van de hele natie te verbeteren, is het een belangrijke en urgente strategische taak geworden waarmee de onderwijsfront van mijn land wordt geconfronteerd .

  (2) Lideshu is de fundamentele wet van talentgroei

  Sinds het 18e nationale congres van de Communistische Partij van China, heeft het centrale comité van de partij met het hoogste leiderschap als de kern het Lidu altijd beschouwd als de fundamentele taak van schooleducatie.Er is geen ethiek en het land is niet bereid.De Supreme Leader stelt een reeks nieuwe ideeën en nieuwe ideeën naar voren bij het naleven van de mensen van de mensen, het verrijken, perfectioneren en ontwikkelen van het onderwijsbeleid van de partij.

  De eerste is om de eerste gesp van het leven te benadrukken.Op 4 mei 2014 wees de Supreme Leader op Peking University dat de waardeoriëntatie van de jeugd de waardeoriëntatie van de hele samenleving in de toekomst bepaalt, en de jeugd is in een periode van waardenvorming en vestiging.Dit is als het dragen van een gesp. Als de eerste knoppen verkeerd zijn, worden de resterende knoppen afgetrokken.De knoppen van het leven moeten vanaf het begin worden vastgelegd.

  De tweede is om de opleiding van de kernwaarden van het socialisme te benadrukken.Op 30 mei 2014 nam de Supreme Leader deel aan de National Elementary School of Haidian District, Beijing om het “International Children’s Day -evenement van 1 juni” te vieren dat de kernwaarden van het socialisme onder jonge kinderen kon worden gecultiveerd.De school moet morele opvoeding in een belangrijkere positie geven, de constructie van schoolstijl en moraliteit van leraren volledig versterken, zich houden aan het onderwijzen en opleiden van mensen en de kenmerken van kinderen en kinderen volgen, de verleidelijke, voorjaarswind en regen volgen en streven Om niet alleen kennis van elke les te bereiken, maar ook deugden onderwijzen. Elke activiteit is niet alleen gezond, maar ook om het temperament te cultiveren.De Allerhoogste leider wees op de Ideological and Political Work Conference van de National College dat het ideologische en politieke werk het hele proces van onderwijs en onderwijs moet doorlopen, en de meerderheid van de leraren en studenten moet begeleiden om een ​​vaste gelovige, actieve communicator en model te zijn beoefenaar van de kernwaarden van het socialisme.

  De derde is om de opleiding van idealen en overtuigingen te benadrukken.Op 4 mei 2013 wees de Supreme Leader op een discussie in uitstekende jonge vertegenwoordigers uit alle lagen van het leven dat de meerderheid van de jongeren hun idealen en overtuigingen stevig moet versterken.Op 2 juni 2015 ontmoette de opperste leider vertegenwoordigers van het zevende nationale congres van het Chinese jonge pioniersteam dat hij vanaf jonge leeftijd zou moeten leren … een persoon kan veel ambities hebben, maar het belangrijkste leven van het leven Moet contact worden opgenomen met het moederland en de mensen samen, dit is het chassis van de verschillende ambities van mensen en de ruggengraat van het leven.

  De vierde is om de nadruk te leggen op het versterken van de arbeidsvoorlichting.Toen het Supreme Corps collectief sprak met het nieuwe leiderschapsteam van de Nationale Federatie van vakbonden, benadrukte de Allerhoogste Heer dat werd benadrukt dat de opleiding van de meerderheid van de jongeren werd versterkt, zodat de meest glorieuze arbeid, de meest verheven arbeid, de meest verheven arbeid, , de grootste arbeid en het mooiste werk waren populair.

  De vijfde is om de nadruk te leggen op het versterken van de opleiding van de uitstekende Chinese traditionele cultuur.Onderwijs moet de uitstekende historische en culturele tradities van de Chinese natie erven en bevorderen en alle uitstekende prestaties van de ontwikkeling van de menselijke beschaving absorberen.

  De bovenstaande genoemde gedachten van de hoogste ceremonie zijn diepgaande greep en de nieuwste prestaties van de wetten van het socialisme -onderwijs en onderwijs in de nieuwe periode, en beantwoordden de belangrijkste vragen over hoe mensen te cultiveren.

  (3) Lideshu -mensen zijn de fundamentele vereisten van de bevredigende opleiding van de mensen

  Sinds de hervorming en openstelling zijn de partij en de staat de belangrijkste vragen blijven beantwoorden van wie mensen hebben opgeleid, terwijl ze een strategische positie van de ontwikkeling van het onderwijsprioriteit opzetten en diep beantwoordden wie heeft gecultiveerd wie mensen traint en gecultiveerd.

  De mensen van harte dienen is het fundamentele doel van de Communistische Partij van China.Sinds het 18e nationale congres van de Communistische Partij van China, heeft het centrale comité van de partij met de hoogste leiderschapskameraden als de kern, terwijl ze zich houden aan de strategische positie van de ontwikkeling van het onderwijsprioriteit, meer aandacht besteed aan de implementatie van de door mensen gecentreerde ontwikkelingsdenken .Op 15 november 2012, tijdens de eerste ontmoeting met Chinese en buitenlandse media, nadat hij werd gekozen tot algemeen secretaris van het CPC Central Committee, uitte de Allerhoogste leider zijn gevoelens voor de mensen: “Het verlangen van de mensen naar een beter leven is ons doel van strijd. “Hij heeft ook dergelijke emoties uitgesproken bij andere verschillende gelegenheden:” De Chinese droom is in de definitieve analyse is de droom van de mensen “” Laat de mensen een goed leven leven is het uitgangspunt en het eindpunt van ons werk “” “” Mensen in de hoogste positie in je hart “” “De mensen tevreden met de mensen” … het “dertiende vijf -jaar plan” wees erop dat het nodig is om zich te houden aan de door mensen gecentreerde ontwikkelingsideeën.Het “dertiende vijfjarenplan” -opleidingsplan wees erop dat “de fundamentele taak van de Lide Shushu als de fundamentele taak van het onderwijs” diep het idee van de mensengecentreerde ontwikkeling weerspiegelt.De “Lide Shuren” is niet alleen de fundamentele vereiste van het bevredigende onderwijs van de mensen, maar ook het fundamentele criterium voor het bevredigende onderwijs van de mensen.

  Onderwijs heeft het belang van het leggen van de basis voor het leven. Dat wil zeggen, het “onderwijs van academisch onderwijs” “”.De voortdurende uitbreiding van kansen voor onderwijs van hoge kwaliteit en het voortdurend onderzoeken van de nieuwe manieren van onderwijsmogelijkheden van mensen is nog steeds een belangrijke uitdaging voor de hervorming en ontwikkeling van mijn land.Om aan de behoeften van de leermogelijkheden van mensen te voldoen, is het echter niet hetzelfde als iedereen naar belangrijke universiteiten kan, maar om iedereen geschikte educatieve kansen te bieden.De tweede is dat alleen de opleiding die bevorderlijk is voor het bevredigen van de volwassen behoeften van mensen een bevredigend onderwijs is voor de mensen, dat wil zeggen “volwasseneneducatie”.Maak iedereen die fysiek en mentaal gezond is, een persoon die zich aan de wet houdt, is eerlijk en betrouwbaar en is een positief persoon.Ten derde is alleen de opleiding die bevorderlijk is om te voldoen aan de behoeften van de werkgelegenheid van mensen, de opleiding van de mensen, dat wil zeggen het “onderwijs van de industrie”.Onderwijs moet het professionele bewustzijn van mensen wekken en een solide basis leggen voor werkgelegenheid voor werkgelegenheid.Ten vierde is onderwijs dat bevorderlijk is om te voldoen aan de levenslange ontwikkelingsbehoeften van mensen, een bevredigend onderwijs voor de mensen, dat wil zeggen: “Het onderwijs van zelfbekeningen”.Onderwijs moet de basis leggen voor het menselijk leven, en om de professionele interesse van mensen aan te trekken, te cultiveren en te zorgen.Ten vijfde is alleen de opleiding die bevorderlijk is om te voldoen aan de behoeften van het levenslange gelukkige leven van mensen, de opleiding van de mensen, dat wil zeggen “de leer van geluk”.Onderwijs moet de basis leggen voor geluk in het leven.

  (4) Lideshu -mensen zijn het fundamentele doel om kwaliteitsonderwijs te implementeren

  Sinds het 18e nationale congres van de Communistische Partij van China hebben de hoogste leiders herhaaldelijk benadrukt dat het noodzakelijk is om de hervorming van het onderwijs te verdiepen, kwaliteitseducatie te bevorderen, methoden voor onderwijs te innoveren, de kwaliteit van talenttraining te verbeteren en ernaar te streven een onderwijsomgeving te vormen die dat onderwijsomgeving vormt is bevorderlijk voor innovatieve talenten.Op 9 september 2016 wees de hoogste leider op bij het inspecteren van de Beijing Bayi -school dat “kwaliteitsonderwijs de kern van het onderwijs is.”

  Als we aan de mensen houden en kwaliteitsonderwijs implementeren, moeten we de volgende hervormingen systematisch doorgaan:

  Het is noodzakelijk om een ​​gecoördineerd concept van het opleiden van mensen op te zetten.De opperste leider benadrukte dat basisonderwijs de oorzaak is van de hele samenleving en een nauwe samenwerking van scholen, gezinnen en de samenleving vereist.Lideshu -mensen zijn opgenomen in morele opvoeding, sport en esthetisch onderwijs, inclusief elke cursus, en opgenomen in extra -curriculaire activiteiten.

  Onderwijs moet worden gevestigd.De opperste leider benadrukte herhaaldelijk de professionele ethiek van leraren.Hij eiste dat de leraren de Lide -mensen als hun fundamentele taak moesten nemen, een “vier” goede leraar zijn en de “vier” leiders zijn.

  Onderwijs moet worden gevestigd.Vroege menselijk onderwijs is geïntegreerd met de praktijk van het sociale leven, en de functie van onderwijs is ook geïntegreerd met kennis, vaardigheden en menselijk onderwijs.Alleen met de verbetering van de sociale productiviteit van de mens, met name de opkomst van de moderne industriële samenleving, is de school geleidelijk onafhankelijk van de praktijk van sociale productie en met de ontwikkeling van de wetenschap, heeft het een steeds onderscheidende divisie -onderwijs gevormd.Wat de essentie van het onderwijs betreft, is elke discipline een educatief hulpmiddel, dat door het onderwerp wordt getraind als de vervoerder, niet het tegenovergestelde.In deze zin moet elke leraar een op discipline gebaseerde educatieve visie op onderwijs opzetten. Tijdens het uitvoeren van de taak van erfenis van de onderwerpkennis moet het de basisverantwoordelijkheid van de disciplinaire leraar aannemen om mensen te onderwijzen.Administratieve afdelingen van het onderwijs op alle niveaus moeten krachtig het “All -Member Education Mentor System” promoten.

  Het is noodzakelijk om de uitgebreide ontwikkeling van studenten te coördineren.Morele opvoeding versterken.De opperste leider benadrukte dat we goed gebruik moeten maken van het belangrijkste kanaal van les in de klas. ‘Groei en ontwikkeling. U kunt een goed verantwoordelijkheidsgebied hebben, zodat allerlei soorten cursussen en ideologische en politieke theoriecursussen vergezeld gaan van leeftijdsgenoten en een synergetisch effect vormen.Verbeter intellectueel onderwijs.Let op de combinatie van leren.Bestudeer ijverig, wees hard werken en zoek waarheidsgetrouwe kennis; levenslang onderwijssysteem, en bouw “iedereen in iedereen die van tijd tot tijd leert, leren en leren.”Sport versterken.Het lichaam is de hoofdstad van alle worstelingen in het leven. materiaal.Besteed meer aandacht aan esthetisch onderwijs.Esthetisch onderwijs is esthetisch onderwijs en is ook sentimenteel onderwijs en spiritueel onderwijs.De derde plenaire zitting van het achttiende centrale comité van de partij benadrukte: “Verbeter de leer van esthetisch onderwijs, verbetert de esthetische en humanistische geletterdheid van studenten.”De opperste leider benadrukte dat arbeid de essentiële activiteit van mensen is.Het is noodzakelijk om kinderen van jeugd te informeren naar het werk, van de schepping te houden en door arbeid en creatie hoop en het oogsten van vruchten.Tegelijkertijd benadrukte de opperste leider vooral dat het noodzakelijk is om meer aandacht te besteden aan het opleiden van mensen met culturele mensen en om de Chinese uitstekende traditionele cultuur en revolutionaire cultuur en geavanceerd cultureel onderwijs te versterken.

  Onderwijs moet worden gevestigd met educatieve politieke prestaties en educatieve evaluatie.Ten eerste moeten we opleiding op het onderwijs georiënteerde educatieve en politieke prestaties opzetten.De “Command Stick” van de “Command Stick” werd gebruikt om de opleiding van schooleducatie uit te voeren met eenvoudige examens. Beleid en gescheiden van het basisspoor van wetenschappelijke ontwikkeling.De schets voor educatieve planning benadrukt: “Het is noodzakelijk om de ontwikkeling van onderwijs in het onderwijs te bevorderen als een belangrijk onderdeel van de partijcommissie en de prestaties van de overheid op alle niveaus en het beoordelingsmechanisme en het verantwoordingssysteem te verbeteren.” De overheid om onderwijsverantwoordelijkheden te vervullen “vereist evaluatie van de provinciale mensenoverheid om onderwijsverantwoordelijkheden te vervullen.