Search for:
  • Home/
  • Onderwijs/
  • De prestaties en onthullingen van de ontwikkeling van permanente educatie in de afgelopen vijf jaar

De prestaties en onthullingen van de ontwikkeling van permanente educatie in de afgelopen vijf jaar

National Education Advisory Commissioner Hao Keming en Ji Mingming

  Voortzetting van het onderwijs is een educatieve activiteit voor alle leden van de samenleving na schoolopleiding. buiten de samenleving en het realiseren van socialistische modernisering.Voortdrijvende educatie is een nieuw belangrijk gebied van levenslang leren en heeft een zeer belangrijke strategische positie in de ontwikkeling van de opleiding van mijn land.De partij en het land hechten veel belang aan de ontwikkeling van permanente educatie.In 2000 heeft de vijfde plenaire zitting van het vijftiende centrale comité van de Communistische Partij van China duidelijk gevraagd dat “het permanente educatie -systeem is verbeterd en het levenslange onderwijssysteem geleidelijk wordt vastgesteld.”In 2002 wees het 16e nationale congres van de Communistische Partij van China erop dat “het noodzakelijk is om het beroepsonderwijs en de training te versterken, permanente educatie te ontwikkelen en een levenslang onderwijssysteem op te bouwen.”In 2003 wees de “beslissing van het Centraal Comité van de Communistische Partij van China en de Staatsraad voor het verder versterken van talentwerk” erop dat “het levenslange onderwijssysteem voor het opbouwen van Chinese kenmerken en de opleiding van verschillende talenten en permanente educatie”.In 2007 wees het 17e nationale congres van de Communistische Partij van China erop dat “de ontwikkeling van onderwijs met lange afstand en permanente educatie, het opbouwen van een leermaatschappij voor alle leren en levenslang leren van alle mensen.”In 2010 hebben het Centrale Comité van de partij en de “overzicht van de nationale hervorming en ontwikkelingsplanning van de nationale middellange en ontwikkeling van het nationale middellange en langetermijn (2010-202020)” (hierna de educatieve planningsoverzicht genoemd) die continu onderwijs als een belangrijk onderwijs vermeldden onderdeel van de ontwikkeling van mijn land.In 2012 benadrukte het rapport van het 18e nationale congres van de Communistische Partij van China verder dat “actief ontwikkelen van permanente educatie, het verbeteren van het levenslange onderwijssysteem en het opbouwen van een leermaatschappij.”In de afgelopen vijf jaar, volgens de specifieke inzet van de schets van de educatieve planning en het “twaalfde vijf -jaar plan voor de ontwikkeling van nationaal onderwijs”, onder de gezamenlijke promotie van de leiders van de centrale en regeringen en de hele regeringen Op alle niveaus hebben de hervorming en ontwikkeling van mijn land doorlopende educatie gebracht door de voortgang van doorbraken, om de vorming van de Learning Society voor het hele volk en levenslang leren te versnellen, de basiskwaliteit van honderden miljoenen mensen te verbeteren, promoten het land om het land te transformeren om het te transformeren Modus voor economische ontwikkeling, de economische structuur aanpassen, de innovatie -gedreven ontwikkelingsstrategie implementeren en een enorme rol opzetten bij het opbouwen van een harmonieuze samenleving.

  1. De belangrijkste prestaties van de ontwikkeling van permanente educatie in mijn land

  Sinds de afkondiging van de schets van de onderwijsplanning, hebben de permanente onderwijs van mijn land verder een goed momentum van welvarende en krachtige ontwikkeling getoond. , moderne informatietechnologie is op grote schaal gebruikt op het gebied van permanente educatie; van permanente educatie is begonnen.

  (1) De ontwikkeling van permanente educatie op verschillende gebieden van de samenleving is in een nieuwe situatie verschenen.

  Geconfronteerd met de nieuwe situatie van de snelle ontwikkeling van wetenschap en technologie en de versnelde kennisupdate, hebben de meerderheid van de samenleving, met name het personeel en het professionele en technische personeel, het bewustzijn en het enthousiasme van voortdurend leren aanzienlijk verbeterd. heeft hun uitgebreide kwaliteit en professioneel niveau verder verbeterd en hun vermogen om economische en sociale ontwikkeling te dienen verbeterd.Volgens de statistieken is het trainingspercentage voor werknemers in het hele land gestegen van 53,46%in 2010 tot 63,40%in 2013.Het permanente educatieparticipatie van werknemers in verschillende afdelingen in de samenleving steeg van 41,36%in 2010 tot 58,23%.De participatiegraad van permanente educatie voor partij- en overheidsbeheer en enkele sterke professionele afdelingen, managementkaders en professioneel en technisch personeel is bijna 100%.Bijvoorbeeld, in de “meningen over het kwaad de opleiding van leraren voor leraren in de basis- en middelbare school” in de formulering en implementatie van het ministerie van Onderwijs in januari 2011 “, moet de opleiding van leraren in basisscholen en middelbare scholen in overeenstemming worden uitgevoerd Met de vereisten voor hervorming en ontwikkeling van het onderwijs “, en bepaald:” Voor alle nieuwe leraren om pre -job adaptieve training te geven, is de trainingstijd niet minder dan 120 uur. In de “voorschriften voor voortdurende medisch onderwijs” uitgegeven door het ministerie van Volksgezondheid en Personeel: deelnemen aan voortgezette medisch onderwijs zijn de rechten van gezondheidstechnici om te genieten en de verplichting om op te treden.”En bepalend dat” voortdurend medisch onderwijs om het academische systeem te implementeren.Doorgaan met doelen voor medische onderwijs moeten deelnemen aan voortdurende medische opleiding -activiteiten die elk jaar met betrekking tot deze major verband houden, en de credits mogen niet minder zijn dan 25 credits.

  De ontwikkeling van permanente educatie biedt ook kansen voor sociale leden die om verschillende redenen hun leermogelijkheden voor hogescholen en universiteiten hebben verloren. School bereikte 10,4048 miljoen, wat hun kennis en academisch niveau verbeterde.Tegelijkertijd hebben verschillende educatieve activiteiten met verrijking van het spirituele en culturele leven van mensen en het verbeteren van de kwaliteit van leven, en het voldoen aan de verschillende leerbehoeften van sociale leden ook floreren.De leeractiviteiten van ouderen als een voorbeeld nemen, hebben tientallen miljoenen ouderen in het hele land geleerd door verschillende vormen van activiteiten.De ontwikkeling van permanente educatie is niet alleen een onvervangbare en belangrijke rol bij het voldoen aan de behoeften van allerlei continu leren van sociale leden; Society en het verbeteren van alle organisaties, afdelingen, gemeenschappen en het hele land.

  (2) De constructie van leergemeenschappen, leerorganisaties en leersteden heeft een grote ontwikkeling gemaakt.

  De actieve ontwikkeling van Chinese leergemeenschappen, leerorganisaties en leersteden weerspiegelt volledig de enorme prestaties van permanente educatie landelijk van één kant.Vanaf 2014 bereikte het aantal mensen dat deelnam aan het leren van gemeenschapsonderwijs honderden miljoenen.De dekking van de constructie van leersteden is steeds meer uitgebreid van de oostkust naar de centrale en westelijke regio’s, en de praktische activiteiten van het bouwen van leersteden tonen het momentum.Meer dan honderd steden in het land hebben leersteden uitgevoerd.Tegen 2014 zijn er 180 experimentele gebieden van de nationale gemeenschapsonderwijs, demonstratiezones en meer dan 500 provinciale gemeenschapsonderwijs experimentele zones en demonstratiezones geweest.Veel steden hebben gemeenschapseducatie- en leernetwerken gevormd die gemeenschapscolleges als leider en gemeenschapsscholen beschouwen als hun ruggengraat onder de inwoners van de stad.De bouw van de leerorganisatie verspreidt zich ook over mijn hele land en toont een goed momentum van actieve ontwikkeling.De constructie en ontwikkeling van leergemeenschappen, leerorganisaties en leersteden is de hoeksteen om levenslange steden te bevorderen voor het leven en de constructie van leergerichte steden. en verschillende sociale organisaties bevorderen effectief de transformatie van de economische groeimethoden van mijn land en upgrades van industriële structuur en bevorderen de harmonie, vooruitgang en duurzame ontwikkeling van onze samenleving.In 2015 organiseerde en bewerkte de “gevallen van Chinese leerstadconstructie” op basis van de bevordering van innovatiepraktijken op verschillende plaatsen, onder leiding van het ministerie van Onderwijs, het werkcomité van China Education Development Strategic Society. In Beijing, Shanghai, Changzhou, Shenzhen en andere 70. De waardevolle ervaring van stedelijke constructie- en leersteden zal 16 leersteden in de eerste serie indienen en de eerste internationale leerstadconferentie van UNESCO in Beijing indienen.Deze collectie is een belangrijke prestatie van de voorlopige weergave van mijn land aan de wereld om de kwaliteit van de stedelijke kwaliteit te verbeteren met levenslang leren en permanente educatie.De belangrijke documenten zoals de Beijing -verklaring van de Global Learning Municipal Conference in Beijing en de “Construction Learning City Verklaring” en de meningen van de “zeven afdelingen zoals het ministerie van Onderwijs en andere zeven afdelingen over de bouw van leersteden” uitgegeven Door mijn land in 2014 zijn geavanceerde ervaring in de bouw van steden in het buitenland, ontwikkelen krachtig permanente educatie en versterken de constructie van de leermaatschappij verder, het heeft een belangrijk leidende betekenis.

  (3) Volledig gebruik maken van informatietechnologie en moderne onderwijsmethoden met lange afstand om de ontwikkeling van permanente educatie in mijn land te versnellen en de verbetering van de kwaliteit en het niveau van permanente educatie te bevorderen.

  Met de snelle ontwikkeling van moderne informatietechnologie heeft het gebruik van informatietechnologie en netwerken door mijn land om de ontwikkeling van permanente educatie te bevorderen, opmerkelijke resultaten behaald.Allereerst is de bouw van externe onderwijs- en onderwijsmanagementplatforms zoals internet, digitaal satellietnetwerk, radio- en televisienetwerk, die geschikt zijn voor de nationale omstandigheden van mijn land, zich snel ontwikkeld en geleidelijk verbeterd. en de kwaliteit is sterk verbeterd.Vanaf 2014 heeft het uitzend- en televisie -universitaire systeem meer dan 95 miljoen afgestudeerden van hun universiteit voor het land getraind, waarvan meer dan 70%van hen heeft.Sinds 2014 hebben 68 moderne pilootuniversiteiten met lange afstand meer dan 3.000 majors en cursussen geopend en hebben ze meer dan 20.000 moderne externe school buiten schoolleercentra opgezet, waardoor een breed scala aan leerondersteuningsdienstensystemen met brede dekking wordt gevormd, multi – Kanaal, volledig proces en informatisatie.Vanaf 2014 traden 68 moderne pilotcolleges op afstand niet alleen meer dan 5,5 miljoen afgestudeerden op, maar werden ze ook geconfronteerd met gemeenschappen, industrieën, ondernemingen en kansarme groepen in landelijke en westerse armoede, gebieden, die permanente educatie en training bieden, professioneel certificaateducatie, Onderwijs, professioneel certificaateducatie met professioneel kwalificatiecertificaateducatie, het totale aantal trainers overschrijdt 5 miljoen.Ten tweede, promoot actief de opening van digitale leerbronnen en allianties van universiteiten.In 2011 werd de “Construction of Digital Learning Resource Center of Network Education” gelanceerd; in 2014, in overeenstemming met een nieuwe revolutieronde in binnen- en buitenland, de “Open Digital Learning Resources of Universities Continuing Education Digital Learning Resources and Online Alliantie “werd opgericht om deel te nemen aan de bouw van hogescholen en universiteiten in de competitie Er zijn meer dan 15.000 online cursussen en meer dan 20.000 micro -sporen. Als gevolg hiervan hebben meer dan 100 miljoen leerlingen geprofiteerd; Alliance Colleges en universiteiten verkennen verschillende nieuwe typen van resource open cursussen en onderwijsmodellen zoals Moodyrs, micro -klassen en mobiele cursussen. “Het land regeren volgens de wet”, “drie landelijke gebieden, landelijke constructie”, “Belt and Road”, “Mass ondernemerschap, innovatie”, “Innovatie -aangedreven ontwikkeling”, en andere belangrijke nationale ontwikkelingsstrategieën hebben 30 30 van het “International Rail Transit Talents Training Plan” gelanceerd. zal zich ontwikkelen tot 500 universiteiten en 200 ondernemingen en tientallen industrieën om deel te nemen aan de komende twee jaar.Ten derde hebben grote doorbraken in de oprichting en ontwikkeling van open universiteiten in mijn land belangrijke bijdragen geleverd aan het bevorderen van de strategische transformatie en het upgraden van het systeem van radio- en televisie -universiteiten.Volgens de vereisten van de overzicht van de onderwijsplanning op de “Open Universiteiten”, in 2012, werden de State Open University en Beijing, Shanghai, Jiangsu, Guangdong en Yunnan Open University opgericht. Nieuwe soorten hogescholen en universiteiten die voornamelijk open onderwijs op afstand voor leden van de meerderheid van de samenleving uitvoeren, kunnen ze onafhankelijk een bachelordiploma opzetten en een bachelor’s degree toekennen.De zes open universiteiten onderzoeken actief en hebben moedig geëxperimenteerd. van informatietechnologie en onderwijs- en onderwijshervorming, actief verkennen en binnenlandse binnenlandse binnenlandse universiteiten van hoog -niveau hoog -niveau universiteiten worden nauw samengewerkt. In het buitenland, hervorming van talenttrainingsmodellen, het verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs en een betere levenslange onderwijsdienst voor leden van de samenleving, het opbouwen van een levenslang leren “verkeersbrug” enzovoort. Transformatie van het systeem van radio- en televisie -universiteiten, en heeft een grote stap gezet in het ontwikkelen van de ontwikkeling van open onderwijs met Chinese kenmerken.

  (4) Een nieuw overheidspatroon, branchebedrijven en de hele samenleving ondersteunen de ontwikkeling van permanente educatie.Mijn land heeft aanvankelijk een levendige en levendige situatie gevormd van de administratieve afdeling van het onderwijs en andere relevante afdelingen onder het nieuwe patroon van gezamenlijk beheer en gezamenlijke promotie onder de administratieve afdeling van het onderwijs en andere relevante afdelingen onder de coördinatie van overheidsleiders en andere relevante afdelingen.Het belangrijkste lichaam van permanente educatie wordt steeds meer gediversifieerd. en stedelijke en plattelandsgebieden. Hoofdorgaan, ondernemingen en de samenleving als de ruggengraat, en de werkgevers en andere werkgevers zijn de ruggengraat.

  2. Verdere vooruitgang en ontwikkelen verschillende inspiraties van permanente educatie in mijn land

  Ten eerste is het concept van levenslang onderwijs (leren), de meest fundamentele openbaring van de ontwikkeling van individuen en onderwijs is dat de kennis die mensen in hun leven nodig hebben, slechts een klein deel hebben gekregen van schoolonderwijs. door continu leren in de sociale praktijk.

  Het verder verbeteren van het bewustzijn van regeringen op alle niveaus en de hele samenleving voor de ontwikkeling van permanente educatie in mijn land is een belangrijke voorwaarde en garantie voor het bevorderen van de nieuwe ontwikkeling van permanente educatie in mijn land.Vanaf nu tot 2020 is het de meest kritieke periode voor mijn land om het doel te bereiken van het opbouwen van een goed -off -samenleving.Terwijl het versterken van schooleducatie, is de krachtige ontwikkeling van permanente educatie voor de meerderheid van sociale leden de transformatie- en innovatie -gedreven strategie van de economische groeimethode van mijn land, verbetering van de onafhankelijke innovatiemogelijkheden van mijn land en internationale concurrentievermogen, en het belangrijkste en de belangrijkste en de belangrijkste en de belangrijkste en het bouwen Kritische factor voor het opbouwen van een socialistische harmonieuze samenleving in de Harmony Society. land van human resources in mijn land.In de loop der jaren, hoewel permanente educatie in mijn land aanzienlijke resultaten heeft bereikt, is het nog steeds ongemakkelijk met de vereisten van economische en sociale ontwikkeling.In de vorige periode hebben de opkomst en daling van de aandelenmarkten van mijn land en ongevallen in de veiligheid van de productie in veel regio’s in het hele land, met name de belangrijkste brandweerexplosie van de haven van Tianjin, veel gecompliceerde redenen, maar nieuwe professionele kennis van kaders en werknemers op alle niveaus Serieus ontbreekt en corrigeer nieuwe professionele kennis.Onder de nieuwe situatie van de snelle ontwikkeling van wetenschap en technologie en de versnelde kennisupdate, in het licht van de complexe en moeilijke taken en nieuwe situaties en problemen in binnen- en buitenland, moeten we het begrip van het extreme belang van permanente educatie verder verbeteren , en de samenleving vereist dat de samenleving van de van obsessie gaat. inclusief verschillende veranderingen en ondersteuning voor systemen, inputs, instellingen, organisaties, technologie, enz. De hele samenleving, en het vaststellen en verbeteren van het stimuleringsmechanisme van continu leren en het versterken van de bijbehorende institutionele constructie, en creëren krachtig China’s voortzetting van mijn land om een ​​nieuwe, beter en sneller onderwijssituatie voort te zetten.

  Ten tweede, volgens de ontwikkelingstrend en nieuwe kenmerken van permanente educatie, om te voldoen aan de gediversifieerde leerbehoeften van leerlingen.

  De praktijk van de ontwikkeling van permanente educatie in veel landen in mijn land en de wereld toont aan dat permanente educatie, vooral een groot aantal niet -academisch onderwijs- en trainingsactiviteiten, niet alleen de kenmerken van korte cycli, sterk gericht, het verspreiden van nieuwe kennis en nieuw Technologieën, maar ook de inhoud van het onderwijs.Vooral in de breedte en diversiteit van leeronderwerpen, selectiviteit van leertijd, ruimte en inhoud, leerinhoud, pertinentie, bruikbaarheid van leervormen en volheid van leermogelijkheden hebben veel verschillende aspecten.Vooral met de achtergrond van de snelle ontwikkeling van de economie en de samenleving van mijn land en de toenemende vraag naar levenslang leren, heeft de permanente educatie van mijn land in China enkele nieuwe kenmerken en trends op het gebied van ontwikkeling laten zien.

  1. Met de snelle ontwikkeling van economie en opleiding, heeft de vraag van mensen naar de vorm, inhoud en methoden van permanente educatie ook in toenemende mate diversificatie en personalisatie benadrukt.De soorten permanente educatie ontwikkelen zich van academische compensatie -educatie als de belangrijkste ontwikkeling van doelstellingen voor permanente educatie.Een verscheidenheid aan niet -volle tijd en niet -academisch onderwijs dat voldoet aan de behoeften van sociale ontwikkeling en de gediversifieerde behoeften van leerlingen stellen geleidelijk de prominente positie van de ontwikkeling van permanente educatie in.

  2. Sociale en leerlingen van de leerlingen voor permanente educatie worden steeds hoger. Toewijding aan werk.

  3. Aanbieders van permanente educatie hebben de neiging om te diversifiëren, van een relatief enkele schoolonderwijsinstelling tot gezamenlijke deelname aan scholen, ondernemingen, industrieën, enz., Voornamelijk verstrekt van openbaar onderwijs en opleidingsinstellingen, en het patroon van openbare en particuliere instellingen getransformeerd.

  4. De rol van permanente educatie bij de training van werknemers van hoge kwaliteit en talenten op hoog -niveau is steeds prominenter.Het groeiproces van vele uitstekende talenten in China en de wereld laat volledig zien dat de meeste van hun prestaties het gevolg zijn van het voltooien van elkaars opleiding en permanente educatie, voortdurend leren en werkpraktijk alternatief.Hooglange permanente educatie is in toenemende mate een belangrijke manier geworden om de kwaliteit van werknemers te verbeteren en verschillende soorten gespecialiseerde talenten te creëren, waaronder een groot aantal innovatieve talenten die in de voorhoede kunnen komen in de wereldeconomie, management en wetenschap en technologie.In het proces van permanente educatie moeten we de ervaring van verschillende soorten talenttrainingsmodellen en manieren samenvatten.