Search for:
  • Home/
  • Mode/
  • "Second kopen -handproducten zijn mode geworden!"Deze sessie van jonge mensen houdt van grote namen en houdt van milieubescherming

"Second kopen -handproducten zijn mode geworden!"Deze sessie van jonge mensen houdt van grote namen en houdt van milieubescherming

China Business Daily (verslaggever Chen Qing)In de afgelopen jaren, met de voortdurende verbetering van het inkomensniveau van de bewoners en de voortdurende upgrade van de vraag van de consument, is de nieuwe consumptie snel gestegen en is het in het hele land gedijen.Groene consumptie, gezondheidsverbruik, digitale consumptie … Nieuwe consumptie weerspiegelt niet alleen het verlangen van mensen naar het leven van hogere kwaliteit, maar illustreert ook levendig de taaiheid en vitaliteit van de consumentenmarkt van mijn land.
Op de 4e China International Consumer Products Expo had een kind een interactie aangebracht met een kleine robot.(De foto wordt geleverd door Cnsphoto)
Verandering van consumptieconcept
Sinds het begin van dit jaar heeft de consumentenmarkt een bloeiende trend getoond en is nieuwe consumptie actiever geweest.
China Business Daily Reporters bezochten het Sanlitun Commercial District in Beijing en zag dat de menigte mensen in het weekend toeneemde.Veel nieuwe tweede -handig high -end winkels voor consumentengoederen worden geopend in het zakendistrict en consumenten die naar de winkel gaan, zijn eindeloos.
De verslaggever zag een tweede -handig winkel voor consumentengoederen en zag dat drie of vijf groepen jongeren hier verschillende producten hebben geselecteerd.”Het kopen van tweede -handproducten is mode geworden in de kring van vrienden.” Consumenten Zhou vertelde verslaggevers dat enerzijds tweede -handige producten kosteneffectief zijn, en anderzijds zijn tweede -handpunten milieuvriendelijker. Vrienden om hen heen respecteren groene consumptie. “Dit is ook de praktijk van iedereen een manifestatie van het concept van milieubescherming.
Groene consumptie is diep geworteld in de harten van mensen, en ondernemingen hebben gebruik gemaakt van de gelegenheid en hun capaciteit voortdurend uitbreiden.Onlangs zei het circulaire mode -lifestyle e -commerce platform Hong Bolin dat nieuwe modemerken zoals Uniqlo en Zara zijn toegevoegd om een ​​gespecialiseerd lekkage te lanceren voor getijdenkleding en trendy schoenen om meer kosteneffectieve opties te bieden om aan de gediversifieerde behoeften van te voldoen aan de gediversifieerde behoeften van Gebruikers, zodat alle goede items alle goede items kunnen toestaan, beide cirkelvormige stroombeurten.
Red Bolin zei dat de nieuwe modemerken deze keer waardevol zijn voor circulaire stroming. van gebruikersbehoeften, en voldoet aan de behoeften van gebruikersbehoeften.
Veel verkopers zijn ook begonnen met “groene artikelen” in producten.
Op de China International Consumer Products Expo 2024 (hierna aangeduid als de expo van de consument), zijn ondernemingen “groen” geworden.Bij de expo worden bijvoorbeeld de nieuwste reeks handtasproducten die worden gebracht door “Coachtopia” onderdrukt door lederen kamer. Vezel gebruikt door Nieuw -Zeelandse Alpaca -producten kan worden afgebroken;
Het personeel van de “Coachtopia” -stand zei dat het merk het concept van circulerend gebruik gebruikt als het concept en innoveert en de drie principes van ontwerp, technologie en re -gebruik creëert, en het is ook ontworpen voor jonge consumenten die meer aandacht schenken aan Milieubeschermingsconcepten.
Het is te zien uit de populaire populariteit van verschillende cabines op de expo.Naast de beste groene producten, zoals in voorgaande jaren, zijn gezondheidssportproducten nog steeds populair.Taishan Sports bracht een verscheidenheid aan competitieven en civiele Tariyama Ruibao koolstofvezelfietsen uit in de Olympische Spelen van Parijs, die veel fietsliefhebbers aantrokken om naar te kijken.
Ervaren diversificatie
Naast groen consumptie en gezondheidsverbruik wordt het een nieuwe levensstijl, waardoor de observatielens verlengt en er een bredere ruimte is voor consumentenmarkten.In de consumentenervaring- en consumptiescenario’s hebben bedrijven de vitaliteit van de consument gestimuleerd op traditionele gebieden en digitale verbruikslinks.
Om consumenten online te laten winkelen, kunnen ze ook genieten van dezelfde consumentenervaring als in fysieke winkels, de nieuwe functie van de nieuwe Butlin’s nieuwe video -uitleg, productgerelateerde stijlen volledig weergeven, de kenmerken van het product vertellen en suggesties geven voor dragen, dus dat gebruikers meer zeker kunnen kopen om meer zeker essentie te kopenHongbulin vertelde verslaggevers dat dit het eerste is van het tweede -handig platform voor consumentengoederen.Bovendien, om gebruikers in staat te stellen de productbeoordelingsnormen in één oogopslag te weten, lanceerde Hongbolin in de eerste helft van vorig jaar een 3D -weergavefunctie van de evaluatiemodule van de kleuren en de beoordelingsnormen, die ook exclusief is voor de tweede – Handhoog -platform voor consumentengoederen.
Volgens Hongbolin kunnen bedrijven, door de consumentenervaring te optimaliseren, meer consumenten aantrekken om deel te nemen aan consumentenactiviteiten, waardoor het consumentenpotentieel wordt gestimuleerd.
De verslaggever merkte op dat om consumenten gemakkelijker en snel te kunnen winkelen, sommige platforms een virtuele montagekamer lanceren, met behulp van verbeterde reality -technologie om consumenten in staat te stellen kleding online te proberen om de nauwkeurigheid van winkelervaring en beslissing te verbeteren.
Naast de optimalisatie en ervaring van digitale consumptie, biedt digitale consumptie ook nieuwe kinetische energie voor revitalisering op het platteland.
“Express kan naar ons dorp worden gestuurd. Dit is geweldig voor ouderen in het dorp. Kinderen werken buiten, en ze kunnen online naar huis gaan en naar huis gaan om hun kinderlijke vroomheid te doen.” Dorp in het noordoosten van China, vertelde verslaggever, de digitale consumptie van rijke producten en snelle levering is “verlicht” in hun bergdorp.
Als een belangrijk onderdeel van de digitale economie op het platteland van de commerce, heeft het E -commerce -platform in de afgelopen twee jaar actief het einde van de verkooppunten geopend om boeren handiger te maken.
Volgens Pinduoduo, na de eerste lancering van Xinjiang gratis verzending in 2022, heeft Pinduoduo de Express -bezorgservice opnieuw geüpgraded en wordt de gratis verzending van het dorp in Xinjiang gepromoveerd om het dorp te betreden.
Digitale consumptie breekt door tijd- en ruimtebeperkingen, en de verschillende gecreëerde consumptiescenario’s veranderden niet alleen de consumptiemethoden, de consumptiestructuur en consumptieconcepten van mensen, maar bevorderden ook consumptie -upgrades en vrijgegeven consumentenpotentieel voor economische groei.
Nieuwe consumptieruimte is enorm
Door online en offline, binnen en buiten de tentoonstelling, is het oneindige potentieel van nieuwe consumptie buiten twijfel.
Van de Central Economic Work Conference die eind vorig jaar werd gehouden tot het “Government Work Report” van dit jaar, is het cultiveren en versterken van nieuwe consumptie “herhaaldelijk benadrukt.Het “Government Work Report” van dit jaar stelt duidelijk voor om nieuwe soorten consumptie te cultiveren, digitale consumptie, groene consumptie en promotiebeleid voor gezondheidsconsumptie te implementeren en nieuwe consumptiepunten te cultiveren zoals slimme huizen, entertainmenttoerisme, sportevenementen en binnenlandse producten .Stabiele en uitbreiding van de traditionele consumptie, moedig consumentengoederen aan en promoten om het nieuwe te vervangen, de consumptie van grootschalige nieuwe energievoertuigen en elektronische producten te vergroten.
Mensen in de industrie zeiden dat de implementatie van digitale consumptie, groene consumptie en promotiebeleid voor gezondheidsverbruik, het bevorderen van technologische applicatie -innovatie, het bevorderen van de upgrade van industrieën en consumptie, helpen nieuwe kansen voor toekomstige industrieën te grijpen en de ontwikkeling van nieuwe productieve krachten te versnellen en te versnellen .
Volgens gegevens van het National Bureau of Statistics bedroeg de totale detailhandelsverkopen van sociale consumentengoederen in maart 3902 miljard yuan, een jaar -op -jaar stijging van 3,1%.Onder hen waren de detailhandel van andere consumentengoederen dan auto’s 3496,8 miljard yuan, een stijging van 3,9%.De consumptie -vraag naar het upgraden van producten is versneld en de detailhandel van sporttainmentproducten en communicatieapparatuur boven de limiet is gestegen met 19,3%en 7,2%jaar -jaar.De consumptie van huishoudens is gestaag gegroeid en de detailhandelsverkopen van huishoudelijke apparaten en bouwmaterialen zijn gestegen met 5,8%en 2,8%jaar -op jaar.De verkoop van nieuwe energievoertuigen steeg snel. De verkoop van maart was 883.000, een stijging van 35,3%jaar -op jaar, goed voor 32,8%van de omzet van nieuwe voertuigen.
Uit een groep heldere gegevens is te zien dat nieuwe consumptie snel stijgt, wat het verlangen van mensen naar het leven van hogere kwaliteit weerspiegelt en de taaiheid en vitaliteit van onze consumentenmarkt levendig verklaart.
Wat betreft de toekomstige ontwikkeling, geloven mensen in de industrie dat we kansen moeten grijpen, nieuwe modellen van verschillende soorten consumptieformaten moeten cultiveren en versterken en het levensonderhoud van mensen verder moeten waarborgen en verbeteren, de consumptiebereidheid en het vermogen van de mensen blijven verbeteren, een Comfortabeler en comfortabelere consumentenomgeving, en meer comfortabelere en comfortabele consumentenomgeving.
Rapport/feedback